Writergirl

Alla inlägg under december 2011

Av Jeanette - 31 december 2011 12:37

Eftersom det är nyårsafton idag så har jag lagt in lite fyrverkerier som bakgrund här på bloggen, men efter nyår så är det en helt ny design som gäller.


Ikväll blir det jobb för min del så mycket nyårsfirande blir det inte. Fast det gör mig faktiskt ingenting för jag har jobbat i princip varenda nyår sedan jag slutade gymnasiet. Hoppas ni får ett riktigt bra nyår nu!


 

Av Jeanette - 30 december 2011 23:04

En serie som jag upptäckte för ett tag sedan var den kanadensiska serien Being Erica. Det är en sådan där serie som jag hade velat titta vidare på när den tog slut efter fyra säsonger.


 


Handling: När hon gick i high school trodde Erica att hon skulle bli vuxen, träffa mannen i sitt liv, ha en karriär och få några barn. På något sätt blev det aldrig riktigt så. När en serie olyckliga sammanträffanden gör att hon hamnar på sjukhus träffar hon den mystiske Doktor Tom.



Mitt betyg: Riktigt bra serie som ska ses. Den är betydligt bättre än vad trailern visar tycker jag. Dessutom så är det roligt att ha hittat en ny favorit som inte kommer från USA. Se den!


      


 

Av Jeanette - 30 december 2011 16:31

Jag har verkligen ingen som helst inspiration i bloggandet just nu, men här kommer i alla fall lite bilder på det jag fick i julklapp. Bättre sent än aldrig ;)


  

Från mamma och pappa.



   

Från mormor.


Från brorsan.


Från mamma och pappa.


Ytterligare en bok från mamma och pappa.


Cupcakes-skålar från syrran och hennes sambo.


Från, ja som ni ser, mamma och pappa.


Dubbelring från mamma och pappa som jag fick på morgonen.



Örhängen från mamma och pappa.


Klockhalsband från mamma och pappa (har haft den på mig varenda dag sedan jag fick den).


En mysig filt till kalla kvällar i soffan fick jag av mormor.


En väggdekor till köket fick jag av syrran och hennes sambo.  


Fick även en ring från en vän till familjen och hennes dotter, men den har jag tyvärr inte hunnit ta något kort på än, så det kommer senare.         


 

Av Jeanette - 29 december 2011 22:35

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/3217403/nettanbutterfly?claim=fz2t8tc5zjg">Följ min blogg med Bloglovin</a>

Av Jeanette - 29 december 2011 19:01

Jag tänkte att jag skulle bli lite personlig och dela med mig av en del av mitt liv som jag sällan pratar om. 


Varenda vinter blir jag nedstämd, ingenting är roligt och tårarna är inte långt borta. Jag lider av så kallad vinterdepression. 




Det är inte varje dag som det är så som jag beskrev det och tur är det för det skulle jag inte överleva. Just nu är jag dock inne i en ganska stabil period, men det finns perioder då ingenting är kul och jag helst av allt skulle ligga i soffan och titta på serier hela dagarna. Då räcker det med en enda tanke och tårarna är hotande nära igen.  




Jag ville dela med mig av det här för jag tror att det är många som lider i ensamhet och i tystnad. Man tror oftast att man är ensam med sina känslor, men det är man inte. Det finns alltid någon annan som känner exakt likadant och kanske är den personen till och med närmare än man tror...


 

Av Jeanette - 29 december 2011 17:05

När jag kollade över min inlägg lite så insåg jag att det var längesedan jag gav en update om hur det går med att hålla mig undan godiset.


Jag kan meddela att det går oerhört bra! Jag är fortfarande godisfri och är nu inne på dag 52. Visst finns det dagar som är jobbigare än andra, men trodde att jag skulle sakna godiset mer än jag gör. Däremot så har det slunkit ner läsk och fika, så efter nyår så kommer jag att ta det ytterligare en nivå. Vad det innebär kommer jag att berätta om i ett senare inlägg!


 

Av Jeanette - 29 december 2011 16:39

För att göra denna smarriga gratäng behövs detta:


 


500 gram köttfärs
1 halv burk Philadelphiaost (jag valde den med vitlök och örter)
1 creme fraiche (jag valde mini)
1 påse tacokrydda
150 gram riven ost

Gör så här:
Smörj in botten och halvvägs upp på sidorna av ugnsformen med philadelphiaost.
Höll på creme fraichen ovanpå.
Stek köttfärsen och tillsätt tacokryddan.
Häll sedan tacoköttfärsen ovanpå creme fraichen.
Avsluta med den rivna osten.

Ställ in gratängen i ugnen på ca 225 grader och ta ur den när osten smällt ordentligt (ca 10 min). 

Servera med en sallad.

Ett tips är att även bryta sönder tacochips och äta tillsammans med gratängen.


 

Av Jeanette - 29 december 2011 15:47


Motiv: Paviljongen, Karlsborg

Fotograf: Jag

Kamera: Canon IXUS 95


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards