Writergirl

Alla inlägg under december 2011

Av Jeanette - 6 december 2011 12:58

Äntligen! Igår kom första snön och under natten hade det kommit ytterligare lite till. Vaknade lite efter fem i morses av snöplogen, men det var det nästan värt nu när det äntligen är lite vitt ute :) Med tanke på att snön kom redan i oktober förra året så har jag fått vänta väääldigt länge, haha. Jag blir nästan som barn på nytt när första snön kommer, det är då julkänslan kommer lite. Vad vore en jul utan snö? Visst en trevlig jul blir det alltid, men är ju mysigare om det har kommit lite snö. Så här ser det ut utanför mitt fönster just nu :)



    

Av Jeanette - 5 december 2011 22:18

Den här dagen, som började rent förjävlig, blev rätt skaplig ändå! Var rejält nere i dojorna under dagen, men kvällen blev bra. Har varit iväg på en trevlig stund med ett gäng tjejer från Mary Kay.


Nu tänkte jag ta mig något att äta (är döhungrig!) och krypa ner i sängen och titta på någon bra serie innan det blir sova. Det vill säga om jag inte somnar ifrån den här kvällen också...


 



Av Jeanette - 5 december 2011 17:24


"Yellow diamonds in the light. And we're standing side by side as your shadow crosses mine. What it takes to come alive. It's the way I'm feeling I just can't deny but I've gotta let it go. We found love in a hopeless place."


 

Av Jeanette - 5 december 2011 13:22

Fyra hela veckor utan godis idag. Jag vet att jag borde vara over the moon, men är ingen bra dag idag i övrigt. Min vinterdepression gör sig påmind på allvar och mår förjävligt rent ut sagt. Men innerst inne vet jag att jag är förbannat stolt över mig själv att jag klarat mig utan att knarka godis, något jag för bara ett par månader trodde skulle vara omöjligt. En månad utan godis kan tänkas vara ganska kort tid, förutom när man är i ett beroende, då är det en förbannat bra början!


 






Av Jeanette - 4 december 2011 05:30

Gnuggar gruset ur ögonen och önskar att jag låg kvar i sängen under det varma täcket. Ska nämligen strax iväg och jobba. Men jag ska väl inte klaga eftersom jag har sovmorgon de flesta dagar i och med att jag är mellan två jobb... *host* arbetslös, just nu.


Det hindrar mig ändå inte ifrån att drömma lite om den varma, sköna sängen ett par meter bort eller från att slänga ett längtande ögonkast i den riktningen. 



   

Av Jeanette - 3 december 2011 21:00

Nu ska jag berätta om något jag upplevde under en avlappningen när jag gick kursen Stresshantering och personlig utveckling för lite drygt 1 ½ år sedan. Det var första gången vi använde oss av ett nytt spår på skivan som heter Din inre lärare. I alla fall så med Eva Johanssons vägledningen så ska man hitta sin inre lärare. 


Jag började, inom mig, att se ett starkt sken och en gestalt som kom gående mot mig. Jag såg först bara att det var en manlig gestalt men när han kom närmare och närmare såg jag att det var morfar. Jag kan lova att jag först trodde att jag blivit tokig! Men sen tillät jag mig själv att bara slappna av och låta det ske, vad det än var för något. Trots att det då var 11 år sedan han lämna den här världen så kände jag att tårarna hotade att tränga fram. Det kände verkligen som att han var där, hur konstigt det än låter. Han sa att allt skulle bli bra, så jag måste ha tänkt tanken eller något. Efter det gick han tillbaka in i ljuset igen. Jag har fortfarande svårt att förstå vad det var som hände. Inbillade jag mig bara alltsammans eller kom han verkligen och gav mig svaret på något jag ville ha svar på? 



   

Av Jeanette - 3 december 2011 19:51

För ett tag sedan så surfade jag in på en sida om sockerberoende. Där hittade jag testet nedan om sockerberoende. Jag svarade jag på fem eller sex (beroende på hur man tolkar fråga nr. 2)...


Är du sockerberoende?


1.Har du, under det senaste året någonsin ätit mer sötsaker än du tänkt dig och/eller fortsatt använda socker när du inte tänkt dig det? JA NEJ


2. Har Du under det senaste året, försummat några av dina vardagliga åtaganden på grund av att du ätit för mycket sötsaker? JA NEJ


3. Har Du, under senaste året känt att Du vill eller behöver ändra ditt sätt att äta eller handskas med sötsaker?
JA NEJ


4. Har någon, under senaste året, t.ex familj eller vänner, klagat på hur mycket eller när Du äter sötsaker?
JA NEJ


5. Har DU, under senaste året någonsin varit helt upptagen av tankar på när DU ska få äta eller köpa sötsaker?
JA NEJ


6. Har DU, under det senaster året, någonsin använt sötsaker för att lindra känslomässigt obehag så som nedstämdhet, ilska eller tristess?
JA NEJ


Med fyra eller fler positiva svar finns en stor risk att du utvecklat ett missbruk eller beroende.


Kämpar du mot ett sockerberoende och behöver stöd? Skicka iväg en kommentar så kanske vi kan stötta varandra!


 

Av Jeanette - 3 december 2011 14:57


"If I seem distant, baby I amWords are like scissors, in your handsAnd there's no script to follow, so I just close my eyesThat way it won't hurt so much, when we say goodbye."


 





Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards