Writergirl

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Jeanette - 2 december 2011 22:08

Jag önskar jag hade en boxningssäck hängande hemma som jag kunde slå på, för jag går omkring med så mycket irritation, ilska, frustration, ledsenhet och ångest som behöver få utlopp! Det lilla lugn som kom efter avslappningen är helt borta nu, vet knappt vart jag ska ta vägen.


Finns något jag är sugen på att göra, efter vissa övertalningsförsök, men tvekat så mycket att jag pratade med någon om det. Men frågan är om jag ska göra det jag troligen vill eller om ska jag fortsätta lyssna på någon annans ifrågasättande? Nu finns det dessutom någon annan som ska göra det jag funderat på, så skulle kännas som att jag härmades om jag gjorde det nu... Önskar att någon bar på svaret!



 




Av Jeanette - 2 december 2011 20:56


Motiv: "Main street" i Mölltorp med det gamla stationshuset

Fotograf: Jag

Kamera: Canon IXUS 95


 


Av Jeanette - 2 december 2011 19:28

Oh my God, vad skönt! Äntligen har jag gjort min avslappning, helt underbart! Märktes att det var längesedan för kom inte riktigt så djupt ner i avslappningen som jag brukar, men det kändes ändå sjukt bra efteråt. En del av den irritation som jag kännt den här veckan är inte bortblåsta, men det är sååå mycket bättre! Nu gäller det bara att fortsätta. Kanske inte varje dag, men åtminstone tre dagar i veckan till att börja med :)




    

Av Jeanette - 2 december 2011 18:54

Ikväll är det dags för tre Idoler att bli två inför nästa veckas Idol-final. Jag tycker personligen att programmet har gjort sitt. Var betydligt roligare att kolla när det inte bara var tonåringar som tävlade. Tycker att de gott kunde ha blandat lite bland åldrarna.


Nåja, nu är det bara två program kvar. Vilka tycker ni ska gå till final? Jag vill att Robin och Amanda ska stå mot varandra i finalen. 


 


 

Av Jeanette - 2 december 2011 12:40

 


Stresstest


3 = ofta
2 = en till två gånger i veckan
1 = sällan
0 = inte de senaste veckorna eller aldrig


1. Jag känner mig spänd och/eller orolig
2. Jag känner mig arg och/eller orolig
3. Jag känner mig mig hjälplös och/eller deprimerad
4. Jag tycker att det är svårt att slappna av
5. Jag har svårt att koncentrera mig
6. Jag tycker det är svårt att hinna med saker
7. Människor på min arbetsplats/i min hemmamiljö gör mig spänd
8. Jag har dålig matsmältning/dålig mage
9. Jag har huvudvärk
10.Jag har spänningsutlöst nack-, rygg- eller skudersmärta
11. Jag har svårt att somna
12. Mina händer brukar vara kalla och svettiga
13. Jag vaknar tidigt på morgonen, men känner mig trött
14. Jag äter när jag känner mig spänd
15. Jag dricker alkohol när jag känner mig spänd
16. Jag tar medicin när jag känner mig spänd
17. Jag biter på naglarna när jag känner mig spänd
18. Jag oroar mig för framtiden


Maxpoäng: 54


Ju högre poäng ju mer stressad är du. Dela gärna med dig av ditt resultat om du har lust! Själv fick jag kom jag i skrivandets stund upp i 29 stresspoäng. Dags att komma igång med avslappningen igen!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards