Writergirl

Alla inlägg under februari 2013

Av Jeanette - 27 februari 2013 19:27

Ni som brukar titta in här då och då har kanske märkt att inläggen inte varit lika många på sistone. Någon fullt ut bloggpaus kommer det nog inte bli utan något inlägg då och då kommer det säkert ändå. 


Anledningen till detta är att jag inte mår så bra just nu i min stress. Är konstant uppe i varv och på det hjärtklappning flera gånger om dagen. Det jag måste göra är att tänka på mig själv just nu. Göra det jag tycker är roligt (blogga är så klart också roligt, men just nu känns det mest framtvingat) och helt enkelt vara lite egoistisk (jättesvårt!). 


Har börjat med avslappningsövningar igen (vet att jag borde göra det regelbundet... men ja, ni vet hur det är) om jag vet gör underverk! Någon större skillnad har jag inte märkt än utan stressen kommer snabbt tillbaka, men sådant där ta tid det vet jag.


 


 


Av Jeanette - 26 februari 2013 20:01

Andra pimpar sina bilar. Jag håller mig till mina hörlurar!


Det behöver inte kosta alls mycket (jag köpte mina pärlor på BR för 14 kr per påse med 1000 st) och inte är det svårt heller. Allt man behöver är pärlor som man har till pärlplattor, en sax och så klart hörlurar.


Ett enkelt sätt att göra lurarna mer personliga och det är lätt att variera mönster när man tröttnat. Man kan göra som jag och endast ha pärlor på den tjockare delen av sladden eller varför inte även på själva delen med lurarn? Här är det bara fantasin som sätter gränser!


 


 

Av Jeanette - 18 februari 2013 05:53

So true!


 


 


Av Jeanette - 17 februari 2013 23:04

Skrev ju igår att den här dagen var en chans att ta nya tag... och så blev det! Inget fusk alls och trots att suget efter något sött var riktigt stort när jag var och handlade så kom jag hem med endast det jag skulle ha till fruktsalladen. Det tycker jag var starkt gjort av mig själv! Bara att fortsätta på samma sätt nu :)



   

Av Jeanette - 17 februari 2013 20:07

Har precis tagit mig en kvällsdusch. Sååå skönt! Vet inte vad det är, men tycker det känns bättre med en dusch på kvällen än på morgonen. Ännu bättre är det om man sedan får krypa ner i en renbäddad säng (vilket tyvärr inte är fallet ikväll). 


 


Just nu har jag satt mig bekvämt i soffan med lite fruktsallad. Vad jag ska titta på ja det återstår att se!


 

Av Jeanette - 17 februari 2013 15:24

Eftersom det är söndag så är det helt okey tycker jag att mysa ner sig i soffan några timmar. Har gjort mig en god fruktsallad och till det blir det Schindler's List :)


 


 

Av Jeanette - 16 februari 2013 23:46

Usch, den här helgen (fredag och lördag) har verkligen gått i fuskandets tecken... Det var verkligen inte mening men så åkte jag till pappa igår och stannade tills idag och då blev det så klart både pizza (hemmagjord så lite bättre i alla fall), chips och moussaka... Dessutom en fika hos mormor... Någon fruktsallad som jag så duktigt planerat för ikväll blev det inte heller. Får ge mig själv en rejäl smäll på fingrarna och tänka att imorgon är en ny dag med en chans att ta nya friska tag! 


 


 

Av Jeanette - 14 februari 2013 21:59

Det blev som sagt fusk idag och det hade ju varit bra om det hade slutat där... Vilket så klart var min tanke! Men när jag kom till jobbet så blev det både smörgåstårta (vilket ändå är liiite okey i och med att det äts väldigt sällan) och vanlig tårta... Happ, där fick man för att man försökte vara duktig, haha. Visst jag har ingen annan att skylla på än mig själv så klart!


Nu till något bra! Jag tog vägen förbi maxi för att handla ett par grejer jag glämde tidigare idag (alltid är det nåt) och trots jättesug innan så kände jag när jag väl var där att "nej, jag ska inget ha!". SÅ skön känsla. Istället blir det nu en enkel omelett och ett stort glas vatten :)


Imorgon är det ju fredag och helgerna kan vara lite tuffa ibland när det gäller att stå emot allt gott (och onyttigt), men jag har faktiskt redan köpt hem ett nyttigt alternativ. Vad det är får ni se imorgon ;)


 

En mycket godare smörgåstårta (som mamma och mormor gjort) som det åts av på Leons dop i december förra året. Fast den jag åt ikväll var inte dum den heller!

 

 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards