Writergirl

Alla inlägg under januari 2012

Av Jeanette - 31 januari 2012 11:02

Nu har jag bestämt mig. Det blir tillbaka till mina gamla blogg på blogg.se. Jag hoppas ni följer med mig dit! 


http://nettanbutterfly.blogg.se

Av Jeanette - 31 januari 2012 10:30

Dag 22: En sommarbild




   

Av Jeanette - 30 januari 2012 13:14

Just nu försöker jag verkligen komma igång med träningen, men det är väldigt svårt att komma iväg till gymmet. Önskar att det låg närmare! I alla fall så har jag lånat Wii av mina föräldrar inför helgens kommande tjejkväll, så då passar jag på att använda det lite extra som träningspass. Man får inte var dum, haha.
Dagens pass bestod av dans och waterboarding. Jätteroligt och bra träning. Det bästa av allt är att jag inte ens behöver gå utanför lägenheten och gå ca 3 km till gymmet, men gymmet har ju så klart sina fördelar också. En sak är dock klar; hade jag bara haft råd så hade jag garanterat köpt mig ett eget Wii!
 
Har du testat detta? Vad tyckte du?  
 

Av Jeanette - 30 januari 2012 10:30

Dag 21: När jag var liten


Tagen julen 1984, jag var 1 år.




   

Av Jeanette - 30 januari 2012 09:52

Sitter och läser Aftonbladet (som för övrigt blivit en oseriös tidning med oerhört överdrivna rubriker) i ett försök att kvickna till. När det är färdigläst ska jag masa mig till köket och göra lite frukost. som jag försöker vara så blir det havregrynsgröt idag. Bra för min mage som är lite i uppror. I övrigt får jag se vart dagen tar mig någonstans!


Vad ska ni hitta på idag?


 

Av Jeanette - 29 januari 2012 20:41

Sitter och funderar på om jag ska byta tillbaka till blogg.se. Visst är den här bloggportalen helt okey, men vill nog ändå tillbaka till min gamla blogg. Håller i alla fall på med ny design där, så får jag se hur jag känner när jag är klar!
 

Av Jeanette - 29 januari 2012 18:48

Detta får mer än gärna flytta in i min garderob just nu. Speciellt de rosa jeansen, så snygga!




   

Av Jeanette - 29 januari 2012 18:06

Känner du att du behöver gå ner i vikt? Då är detta inlägget kanske något för dig. Enligt hälsocaochen Bob Greene (har synts flertalet gånger i The Oprah Show) så finns det tre viktiga frågor att ställa sig.




  • Varför är jag överviktig? Svarar du: "för att jag gillar chips, pizza, godis", tänk efter noga. Vad är den RIKTIGA orsaken? Kanske för att döva ångest? Är du uttråkad, stressad? osv. Vad är DIN orsak?

  • Varför vill jag gå ner i vikt? Beror det kanske på att du ska på en klassåterträff,  bröllop eller kanske finns det påtryckningar från familjen? Ja, detta kanske kan få dig att komma igång, men det kommer inte att hålla i längden. Du ska istället göra det för hälsan skull, att du vill ha ett bättre liv. Kanske har du fått följdsjukdomar på grund av din övervikt eller kanske ligger du i riskzonen för att utveckla t.ex diabetes eller/och hjärtproblematik. Det gäller helt enkelt att ha rätt tanke bakom för att det ska bli bestående. 

  • Varför har jag inte lyckats? Detta beror på att du inte har identifierat och arbetat med den verkliga orsaken bakom ätandet. För att kunna ändra ett beteende, så måste du först ta itu med det VERKLIGA problemet annars är du snart tillbaka i samma dåliga vanor igen.  

Detta är frågor jag skulle behöva fråga mig själv så kanske får ta en dag och sätta mig med det snart!
 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards