Writergirl

Alla inlägg under april 2013

Av Jeanette - 29 april 2013 17:53

Idag var mamma och mormor i stan så då passade jag på att utnyttja möjligheten till skjuts. Vädret idag är något instabilt och dessutom så slapp jag släpa grejerna hem.


Det som handlades var ett par 1 kg hantlar (2 kg är lite tungt för de övningar jag kör just nu) och en pilatesmatta. 


 

Av Jeanette - 29 april 2013 14:05

I stort sett varenda morgon så äter jag havregrynsgröt (när jag inte jobbar dag). Det är inte frågan om vanlig klassisk gröt utan jag har tillsatt lite för att få i mig andra nyttigheter (och det blir faktiskt godare också!).


1 dl havregryn - ICA gott liv

1 msk linfrön   (innehåller höga halter av kostfibrer och Omega-3)

1 msk ljusa phsylliumfrön   (bra för tarmhälsan, sväller i magen vilket ger större mättnadskänsla)

kanel   (bra för förbränningen)


Uppepå:

Pinjenötter   (rika på omättat fett, protein och mineraler)

pumpakärnor   (rika på mineraler (framför allt zink) och antioxidanter)

Valfria bär   (mango är också gott!)

 

Av Jeanette - 28 april 2013 21:06

I morse hade jag ingen som helst träningslust. Vad gjorde jag? Jo, jag tränade ändå! Jag skulle lätt kunnat skylla på min träningsvärk som är betydligt värre än igår, men nej! Jag krängde på mig träningskläderna och genomförde ett svettigt pass hemma i vardagsrummet.


Det är något jag lärt mig av alla avsnitt av Biggest Loser USA jag plöjt igenom. Det finns inga ursäkter för att inte leva ett hälsosamt liv.Vill man det tillräckligt mycket så ger man allt man har för att uppnå det. 


No more excuses!


 

Av Jeanette - 27 april 2013 19:54

När man redan har träningsvärk efter dagens pass, då vet man att man jobbat hårt! Visst har jag inte tränat på en dryg vecka, men jag brukar inte få träningsvärk redan samma dag även om jag hållt upp ett tag. Det tar jag som ett gott tecken. Ett tecken på att jag pressat mig mer än jag gjort förut. Kommer definitivt träna mer efter Jillian Michaels (från Biggest Loser USA) DVD i fortsättning. Redan imorgon faktiskt. Hur lockande det är imorgon bitti återstår att se, haha.


 

Av Jeanette - 27 april 2013 18:04

Just nu är det Stora Shoppinghelgen här i Skövde. Jag kände att jag behövde unna mig lite efter alla tuffa månader som varit därför blev det en runda igår på Elins Esplanad och några timmar nere i stan idag. Lite shoppat blev det!


 

Vanligtvis kostar denna fina spetstopp 99 kr, men nu under shoppinghelgen kostade den bara 49,50 :)

 

 

Nagellack för endast 10 kr

 

 

Två runda tabletter för 10 kr/st (annars 19 kr/st) som ska få agera duk på mina soffbord

 

Resten var det tyvärr inget specialpris på, men är helnöjd med alla mina fina inköp :D



 

Svårt att få till en snygg bild på denna underbara tunika, men den är fantastiskt fin på. Tror att det faktiskt kan bli en ny favorit i garderoben!


  


 

Av Jeanette - 27 april 2013 09:43

Äntligen kan jag börja med träningen igen! Jag säger äntligen trots att jag just genomfört de tuffaste 30 minutrarna i mitt liv när det gäller träning.


Blev inspirerad när jag låg sjuk och tittade på Biggest Loser så idag blev det träning med Jillian Michaels. OMG, säger jag bara! Jag har aldrig blivit så slut och svettig efter bara 30 minuters träning. Men visst kör man på lite extra när det är henne man ser i tv-rutan för man kan ju inte ungå att tänka på Biggest Loser och att dom faktiskt klarar detta som bär omkring på betydligt mer kilon än jag gör. 


Kommer ett inlägg senare om den dvd jag kör efter.


 

Av Jeanette - 26 april 2013 20:34

Så har vardagen återgått till det normala igen. Jag är helt frisk och idag har jag varit och jobbat. När jag slutade så hämtade mamma och syrran upp mig. Hade bestämt mig för att bjuda dom och syrrans sambo på jordgubbar, så vi åkte ner till stan så jag kunde köpa svenska jordgubbar på torget. Mmmm, var sååå gott!


I gengäld så blev jag bjuden på lunch som blev hemmagjord pizza. Inte helt fel! Efter det blev det lite lek med Leon, min underbara systerson innan jag och mamma åkte till Coop. 


 

Älskar mitt nya linne från H&M :) 

Av Jeanette - 25 april 2013 10:32

Hade lite beslutsångest igår för om jag skulle vara hemma från jobbet idag eller inte och nu vet jag att jag tog rätt beslut. Behöver den här dagen också. Så vad händer idag? Inte mycket mer än igår; ligga i soffan under en filt, kolla på någon serie eller film och dricka nyponsoppa. Kanske ta hand om lite disk som förökat sig till oanade höjder medan jag varit sjuk. Hur gick det till?


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards