Writergirl

Alla inlägg under januari 2014

Av Jeanette - 31 januari 2014 20:11

Jobbade idag och passade på att släpa med mig träningskläderna. Helt slut nu, men helt klart värt det. Det blev lite crosstrainer, promenad på bandet och styrketräning :)


     

Av Jeanette - 30 januari 2014 14:03

Jag som inte har ett dugg gröna fingrar tar alltid död på mina blommor, så att köpa en bukett då och då blir kanske inte billigare i längden men finare att titta på i alla fall. När de sedan börjar se lite ledsna ut så är det bara att lägga blommorna i en skål med vatten så håller de ännu längre. Dessutom så blir det en fin dekoration på bordet! :)


 

Av Jeanette - 29 januari 2014 11:28

När badrummet väl var klart så insåg jag att jag hade ett problemrum till. Har superliten hall och eftersom jag bor i hyreslägenhet så går tapetsering bort, så har kört fast lite med hur jag ska kunna förändra det. Vill att det ska kännas mer som jag inte bara en mellanlandning hos någon annan. 


Därför vänder jag mig till er och hoppas på att få lite tips på vad man kan göra! :)


(Har fotat från höger sida av dörröppningen till vardagsrummet och runt till den vänstra)


       

Av Jeanette - 27 januari 2014 18:28

Dagen började med att jag blev väckt ur en dröm som jag helst hade velat fortsatt drömma, men vad den handlade om minns jag faktiskt inte längre. Konstigt det där med drömmer. Man minns dom precis när man vaknat men sen är dom precis utom räckhåll...


När jag loggade in på fb så undrade syrran om jag skulle till stan å ville sällskapa med henne och Leon ner. Sagt och gjort så gjorde jag det och medan dom var hos tandläkaren så passade jag på att avverka årets första (håll i er!) gympass! Sååå skönt att vara igång :D 


Sedan blev det promenad hem igen och slappa en stund i soffan innan det blev promenad ner till stan igen på eftermiddagen för en fika på Rådhuset med en kompis. 


 


Efter det så blev det en sväng in på Hemtex och Myrorna. På Hemtex plockade jag på mig lite spets och ett par garnnystan. Allt som allt betalade jag 0:- tack vare Wrap. Billigt och bra, eller hur ;) På myrorna blev det lite tårtpapper som jag ska ha till något i pysselväg tror jag, haha. 10 kr för två förpackningar.


 


Nu har jag parkerat mig i soffan och huttrar under en filt. Trött som ett as är jag med, haha.

Av Jeanette - 26 januari 2014 20:33

Med fyra vardagsglas kvar så kände jag att det var dags att köpa mig ett par nya! Fick bli av födelsedagspengarna från mamma :) Dessa superfina kommer från ICA Maxi och jag fastnade för dem direkt.


 


#inredning #hem #glas #nytt #shopping 

Av Jeanette - 26 januari 2014 17:30

Vet inte vad det är med träd, men det är något jag fotar ganska mycket. Bjuder på ett foto för varje årstid :)


  

#foto #fotografi #bild #träd #vår #sommar #höst #vinter #årstider #snö

Av Jeanette - 25 januari 2014 18:16

Igår visade jag förvandlingen av badrummet och idag tänkte jag att ni skulle få en närmare titt på högskåpet. Nej, jag har inte suttit och målat (kan inte man måla för fem öre) utan det är tapet. 


Detta behöver du:

Sandpapper

Tapetlim

Pensel till tapetlimmet

Tapet

Vass kniv (sån man kan bryta bladet på)

Handduk (eller tapetborste) 

Lack (jag använder inredningslack för båt)

Lackpensel


Så här gjorde jag:

Först så tog jag bort dörren och bakstycket på skåpet, sen så ruggade jag upp ytan lite med ett sandpapper. Torkade av med en fuktig trasa för att få bort slipdammet och torkade sendan torrt.

Efter det så rörde jag ihop tapetlimmet (jag köpte pulver, men självklart kan man ju köpa färdig också).

Nu är det bara att sätta igång att tapetsera! Eftersom det var så pass små ytor så tog jag tapetlimmet direkt på ytorna istället för tapeten. Lade dit tapeten och använde en handduk för att försiktigt trycka dit den. 

När det var gjort så skar jag bort tapeten som låg utanför och sedan fick det torka ordentligt innan jag lackade ytorna med två lager. Klart!


 

 


#diy #inredning #hem #badrum #gördetsjälv #förvaring   

Av Jeanette - 24 januari 2014 15:30

Nu är jag äntligen klar med badrummet! Ska in lite grejer i skåpet men det är ju inget som syns, så tänkte visa hur det blev :)


     

Lite närmare efter-bilder:


   


Är jättenöjd med hur det blev, men mest nöjd måste jag säga är jag ändå med förvandlingen av badrumsskåpet. Det kommer det så klart ett inlägg om senare, så håll utkik ;)  


#badrum #makeover #föreochefter #hem #inredning #interior #design #förvandling 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards