Writergirl

Alla inlägg under december 2013

Av Jeanette - 27 december 2013 20:31

Min stackars hårfön gjorde sitt sista blåsande idag. "Åh, nej!" utbrast jag med känsla. Min älskade, älskade hårfön som tjänat mig så bra! Eftersom mitt hår inte ser klokt ut utan en hårfön, så fick det bli en ny helt enkelt. Hoppas denna från Siba är minst lika bra som min förra som inhandlades på Ge-Kås :P


 


Igår blev det även en sväng på Gina Tricot. Sjukt mycket folk! Blev en top och ett linne.


 


#shopping #mellandagsrean #ginatricot #siba

Av Jeanette - 27 december 2013 12:35

I slutet av november fick en rejäl smak av att hålla på med Hama-pärlor. Först ut blev det ett hjärta och en stjärna med hänge. Sedan följde flera olika varianter som blev dekoration i granen och på julklapparna.


   


   


#pyssel #kreativ #pärlor #dekoration #pearls #jul #julgran




Av Jeanette - 27 december 2013 10:21

Nu har (äntligen) förkylningen som lurat ett tag brutit ut! I onsdags så gick jag och frös hela dagen men kände bra i övrigt. När jag kom hem så visade det sig att jag hade feber... Igår började jag få ont i halsen och på kvällen så gjorde det riktigt ont att svälja och är snuvig och lite täppt. Dessutom har jag fått en förkylningsblåsa på sidan av tungan som naturligtvis ligger och skaver mot en tand... Ja, jag tycker lite smått synd om mig själv :P 


Det som dock är bra med att vara sjuk är att man har en alldeles utmärkt anledning att gå omkring i pyjamas, stor gosig kofta och tofflor hela dagen. Och så ligga i soffan och kolla på film/serier så klart.


  

Av Jeanette - 26 december 2013 19:04

Jag hade visst varit lite snäll i år med för julklappar fick jag allt ;) 


Av mamma fick jag ett par gosiga tofflor (som sitter på fötterna i skrivandets stund).

Mormor gav mig ett knivset. Haft mina nuvarande knivset sedan jag flyttade hemifrån så var välbehövligt!

Av min syster, hennes sambo och systersonen fick jag två lite större ugglor. De har fått var sin plats i "dvd-pelaren".

Brorsan gav mig en sockerkaksform jag önskat mig. 

Av pappa fick jag pengar, men det vet ni nog hur det ser ut så det tog jag inte kort på ;) Tänkte använda dem till ett besök hos frissan för det börjar bli svårt att få ordning på.


 


#julklappar #klappar #jul #christmastime #christmas #merrychristmas #godjul


Jul
Av Jeanette - 26 december 2013 14:35

Något som jag tycker är roligt är när man kan återanvända saker som man annars skulle slänga. Som Pringles-rören till exempel. Vad man kan förvara i dom är olika så klart. Jag har t.ex en hemma som jag samlar gamla batterier i som ska till återvinningen. 


Dessa två gjorde jag i julklapp till syrran och hennes sambo (den till vänster) och så en till brorsan (den till höger). I dem var det fullt med godis. 


     


Detta behöver du:

Ett Pringlesrör

Trälim blandat med vatten (ca 70/30) som man sen penslar på röret för att festa pappret med. 

Papper (presentpapper använde jag på den vänstra och det var mycket lätt att jobba med)

Dekoration 


#pyssel #kreativt #diy #present


Av Jeanette - 25 december 2013 21:11

Eftersom min syster och hennes sambo hade julen så ville jag så klart ha med mig något och jag visste direkt vad jag skulle ge. En fruktkorg/skål gjord av en LP-skiva. Apan som sitter i rosetten var så klart till min lille systerson ;)


 


Hur du gör korgen/skålen hittar du här.


#kreativt #diy #gördetsjälv #hemmagjort #present 


Av Jeanette - 25 december 2013 16:46

Julafton firades även den hos syster med familj. Förutom vi så var det brorsan, mamma och hennes sambo, mormor och syrrans sambos mamma (hoppas ni hängde med där ;)). Blev en trevlig kväll med skratt, god julmat, massa julgodis, Kalle Anka, julklappsutdelning och paketleken (hur den går till hittar ni här).


 


Bordet var fint dukat med mina egengjorda servettringar (beskrivning finns här) och lite dekoration som syrran gjort. 

Klockan 15.00 satt vi alla bänkade framför Kalle. Tjuren Ferdinand var min favorit när jag var liten. Nu tycker jag inte den är lika bra :P Roligast i år var Frost som kommer på bio nästa år. Den snutten dom visade var sjukt rolig! Vi satt och skrattade allihopa, haha. 

 

Mammas köttbullar är favoriten på julbordet. Dom är så goda att jag inte klarar av att äta färdiga. Jag har blivit skadad för livet ;) En halv kopp glögg blev det och så klart även Ris á la malta. 

 

En massa julgodis blev det också. Rischoklad, skumtomtechoklad och fyra sorters knäck (polkagris, turkisk pepparm Zoo-klubba och marschmellows) hade jag med mig. Syrran hade gjort marsipan (som jag inte fick med på bild) och kola och mamma hade med sig mums mums.

 

Vad jag fick i julklapp kommer det bild på i del 2 :)

 


#julafton #jul #tradition #julklappar #julgodis #christmas #christmastime #gran #julgran #godjul


Jul
Av Jeanette - 24 december 2013 10:11

Tittar man ut så skulle man inte tro att det är julafton idag för ingen snö så långt ögat kan se. Idag blir det mer julfirande och dagens klänning har jag längtat efter att få ha på mig (för det är ju strängt förbjudet att använda den innan jul ;)). Tycker dock inte att bilden gör den riktig rättvisa ;)


 

#jul #christmastime #julafton #klänning #outfit #godjul #love 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards