Writergirl

Alla inlägg under december 2013

Av Jeanette - 9 december 2013 12:28

Ny vecka igen då! Tanken är att jag ska vara klar med allt inför jul den här veckan så det är mycket som står på schemat.

Idag blir det en sväng ner till stan med syrran och fortsätta greja här hemma.

Av Jeanette - 9 december 2013 10:00

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Av Jeanette - 8 december 2013 19:10

Idag har jag gjort något jag inte gjort på flera år... Bakat pepparkakor!

Är egentligen inte särskilt förtjust i de hemmabakade utan föredrar de köpta, men var så himla sugen på att baka i år så nu får jag allt äta dom :p

Tänkte att eftersom jag ändå bakar egna så slog jag på stort och tog kristyr på en del. Blev inte så snyggt dock, haha.

(De kommentarer som kommer när jag är utan internet svarar jag på när det är fixat)

Av Jeanette - 8 december 2013 16:22

Här i Skövde är det en snöig andra advent. Mysigt! :)

Blev att jag klädde granen idag och är riktigt nöjd :D Svårt som vanligt att få till en bild som gör den rättvisa för den är sååå mycket finare i verkligheten. (Btw så är gardinerna röda å inte lila som dom ser ut att vara)

Jul
Av Jeanette - 8 december 2013 11:26

Är fortfarande utan internet, så nu när jag är hos syrran och lånar lite så passar jag på att lägga upp luckorna jag missat.


#6:

 


#7:

 


#8: 

 


(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Av Jeanette - 7 december 2013 10:31

För er som missat det så kom det "lite" snö i Skövde igår. Jag jobbade på kvällen så jag var tvungen att ge mig ut, men det var inget höjdare kan jag säga. Var inte plogat nånstans och mycket snö, så var helt slut när jag kom fram.

Mitt internet försvann i torsdags kväll så tyvärr så därför det inte blivit någon adventskalender. Ska till syrran imorgon och låna deras internet så ska försöka tidsinställa lite inlägg som är svåra med mobilen.

Så här såg det ut igår när jag gick upp på morgonen...

Idag skiner solen :)

#snö #vinter #december #snöoväder #oväder #storm

Av Jeanette - 5 december 2013 19:21

Första hemmagjorda julklappen har jag suttit och fixat ihop så på kvällskanten :) Den enda som jag faktiskt kan visa upp innan jul för mormor är den enda som garanterat inte kikar in i bloggen. Resten får ni ta del av efter jul :)


Två sådana här lyktor har jag gjort som hon kommer att få. 


 


Så här har jag gjort:

Frostat insidan (penslat på trälim blandat med vatten och sen på med socker).

Limmat på en spetskant upptill (använde Scotch universal).

Limmade på en blomma som man har till scrapbooking.


#julklapp #lykta #present #pyssel #kreativ #kreativt #pyssla #egengjord #gjortsjälv #hemmagjort 


Av Jeanette - 5 december 2013 14:16

Eftersom jag började blogga igen efter första december så blev det ju ingen julkalender, men vad vore julen utan det? Därför fortsätter jag på förra årets tema och kör på julfilmer. Jag älskar julfilmer och kan sätta på en mitt i sommaren om det är så, haha.


#1:

 


#2: 

 


#3: 

 


#4: 

 


#5: 

 


(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

#jul #december #film #julfilmer 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards