Writergirl

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Jeanette - 11 december 2013 21:28

Kom på att jag glömt visa ett par fina klänningar jag shoppade för någon vecka sen. Den blommiga är jag typ kär i och ska ha den på julafton tänkte jag :) Den andra hade varit en fin nyårsklänning, men jag jobbar så får bli vid något annat tillfälle. Kanske får bli dagen före julafton då det ska firas jul med pappa :)


 


#shopping #klänning 

Av Jeanette - 11 december 2013 17:26

Har ni en drös med LP-skivor hemma som ni egentligen inte lyssnar på? Eller kanske köpa för några kronor på loppis eller secondhand, för att göra något som troligen inte varje människa har hemma? 


Jag har gjort för ett tag sedan en LP-skål som jag numera använder som fruktskål. 


 


Så här gör du:

Sätt ugnen på 225 grader.

Ställ en form/skål (i så stor storlek som botten av LP-skålen ska vara) som tål värme på en plåt. Lägg på LP-skivan och ovanpå lägger jag en mindre skål som tyngd.

Ställ in allting i ugnen i några sekunder (det går fort så håll uppsikt hela tiden). När kanterna börjar vika sig nedåt tar ut och formar skivan med händerna. OBS! Det är varmt så använd vantar!

Den stelnar fort igen, så är du inte nöjd är det bara att ställa in allt igen och upprepa.


Igår blev det även ett kakfat, men jag använder det tillvidare som pysselfat :)


 

Av Jeanette - 11 december 2013 14:56

Har hållt igång så mycket den senaste tiden att min energi näst intill är slut. Därför tycker jag att jag gjort mig väl förtjänt av en riktig slappardag med chips och filmen Montana Sky! Kan nog inte bli mycket bättre :)


 


Av Jeanette - 11 december 2013 10:00

 


(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards