Writergirl

Direktlänk till inlägg 28 november 2014

Makeover - Adventsljusstake

Av Jeanette - 28 november 2014 21:13

Julen närmar sig med stormsteg och nu ä det bara ett par dagar kvar till första advent. Tyckte jag började i god tid, men nu helt plötsligt ligger jag efter i planeringen. Men huvudsaken är ändå att gardiner och ljusstakar/stjärnor är framme. 


Köpte mig en ny adventsljusstake i år, men jag bestämde mig igår för att göra en liten makeover på den då det kändes lite naket med en heltvit ljusstake.


Detta behöver du:

En adventsljusstake

Fårskinnstyg

Pärlor

Elastisk smyckestråd


Så här gjorde jag:

Börja med att göra pärlringarna. Klipp därefter till sju lika stora bitar av fårskinnstyget (jag klippte så det räckte precis runt ljuset). Vira sedan tyget runt ljuset och trä över pärlringen. Klart! 


   


(Kommentera gärna och/eller gilla här till höger :) --> ) 

 

#jul #advent #adventsljusstake #fårskinn #diy #makeover #inredning 

 
 
Emm

Emm

30 november 2014 10:27

Gillade verkligen makeovern. En stil som jag tycker är jättefin :) kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 21 januari 2015 15:30

Förra veckan så fick jag hem masken från H&M som jag beställt och naturligtvis var jag tvungen att ha ett litet photoshoot. Den här gången delar jag endast med mig av foton i gråskala. Kul med lite omväxling :)             (Kommentera gär...

Av Jeanette - 19 januari 2015 20:24


Nejdå, jag har inte glömt bort er! Det som verkligen är terapi när man mår kasst är att pyssla med saker man gillar, även om det tar emot. Idag till exempel så var jag i den lilla butiken med Panduro-prylar här i Skövde och köpte lite dekorplast. För...

Av Jeanette - 11 januari 2015 21:31


Jag har idag börjat ta ner allt som har med julen att göra. Har endast kvar att byta gardiner och att plocka isär julgranen och få ner alla grenar osv i lådan (en utmaning varje år), men allt pynt är i sina respektive lådor som blivit transporterade ...

Av Jeanette - 11 januari 2015 00:25

Som säkert ingen undgått så har stormen Egon dragit in under dagen. Vad passar inte bättre då än soffa, filt och senaste Beck-filmen, Familjen! För att toppa det hela så passar jag på att mysa till det lite extra med skenet från julgranen. Det gäller...

Av Jeanette - 5 januari 2015 22:53

Som kattägare så har jag mer eller mindre fått vänja mig vid tanken på att få ha den där katteplaren med hemskt tyg som inte alls passar in här hemma. Men så en dag så tänkte jag att "nej, varför ska jag stå ut med något bara för att jag har katt!" (...

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards