Writergirl

Alla inlägg den 29 november 2014

Av Jeanette - 29 november 2014 18:15

Förra året gjorde jag en annan variant på den mer tradionella adventsljusstaken (den hittar ni här) och i år var det dags igen. 


Det här behöver du: 

4 st konservburkar

Natursnöre

Siffror

Mossa

Ljus

Valfri dekoration

Socker 

Stenar

Limpistol

Sax

Avbitartång


 


Så här gjorde jag:

Började med att ta bort etiketter och limrester från konservburkarna.

Virade snöret några varv runt burken (så att inte datummärkningen syntes längre), knöt ordentligt och såg till att knuten hamnade på baksidan där även konservens skarv är. 

 

Siffrorna jag köpte skulle egentligen sitta i blockljus så jag började med att klippad bort piggarna på baksidan. Tyvärr kom jag inte tillräckligt nära så tryckte till den sista lilla biten med avbitartången. Ville sedan att siffrarna skulle följa burkarna lite mer så jag böjde dem något. Limmade sedan dit dom med limpistol.

 

Fyllde burkarna med socker (lite över halva burken), sen sten och till sist mossa uppepå. Efter det så tryckte jag ner ljusen och satte dit de små dekorationerna i mossan. Klart!

 

     


(Kommentera gärna och/eller gilla här till höger :) --> ) 

 

#jul #christmas #dekoration #julpynt #advent #adventsljusstake #diy #gördetsjälv #inredning #inspiration

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards