Writergirl

Alla inlägg under januari 2013

Av Jeanette - 19 januari 2013 22:43

Jag behöver nog inte förklara närmare vad jag har gjort idag? Jag och Angelica har varit och sett Les Misérables.


 


Kan säga att jag hade höga förväntningar på den här filmen (trots att jag inte sätt musikalen eller hade någon direkt koll på vad den faktiskt handlade om, men gillade trailern) och... jag blev inte besviken! Vill redan se den igen. Fast då i min ensamhet så jag också kan sitta och riktigt gråta (kan/vill inte gråta offentligt), eller ja okey då storlipa. Kan verkligen rekommendera den här filmen och förstår varför den är oscarsnominerad. Av mig får den full poängpott i alla fall!


 


 

Av Jeanette - 19 januari 2013 12:38

Sitter och väntar på att Angelica ska dyka upp. Vi ska käka lite ihop och sedan blir det bio. Så klart blir det också en massa tjöt också :) Medan jag väntar så passade jag på att göra armband med mestadels döskallar.


 


 


 


Av Jeanette - 19 januari 2013 09:29

Skippade Good med flit, för om den är särskilt god vet jag inte. Sovit rätt oroligt natt med dröm efter dröm (som så klart blev otydliga så fort jag slog upp ögonen) och en katt som jävlades så mycket att han till slut åkte ut i hallen resten av natten, så utvilad känner jag med definitivt inte. Jag hoppas på att duschen sen får mig att vakna till en aning. Lite frukost kanske också gör susen!


Kallt idag, men ska väl inte klaga, finns de som har det kallare ;) Fast jag tycker att inne ska det allt hålla 20 grader inte 19... För en som är frusen så är den graden mycket. Snåla jävlar :P


Bilden är för övrigt tagen nu på morgon! Det är jag som inte orkar ställa om tiden varje gång Akilles häver ner den i golvet så batterierna flyger ur...


 


   

Av Jeanette - 19 januari 2013 00:22

Hade inte planerat att sitta och göra några smycken ikväll, men helt plötsligt åkte allting fram. Kunde helt enkelt inte låta bli, haha.


Först gjorde jag en enkel nyckelring.


 


Där hade jag tänkt sätta stopp, men vips så började jag på ett par örhängen som blev så här (inte världens bästa bilder kanske... ska i alla fall vara ett par vingar längst ner).


 


 


 


Av Jeanette - 18 januari 2013 22:39

Temat idag är Smell I adore och passar faktiskt perfekt just idag. Varför? Jo, för att jag har bakat idag! Vad luktar inte gott om något riktigt gott som är nybakat :)


 


 

Av Jeanette - 18 januari 2013 20:45

 


Jag älskar mitt  fina smyckesträd som jag fick i julklapp, men när det kommer till örhängen så är grenarna för tjocka för att de ska hänga kvar. Funderade och funderade på en lösning och till slut kom jag på det. Hade några nyckelringar liggandes i en låda utan att användas så passade perfekt! Bara att hänga på någon gren och sedan vara det bara att hänga dit örhängen.


 


 

Av Jeanette - 18 januari 2013 17:21

I veckan så kunde man läsa på Aftonbladet.se att TV4 skrotar X-Factor och tar tillbaka Idol igen. Till och med jag som ääälskar musiktävlingar på tv (vare sig det gäller där det letas talanger eller program som Så ska det låta) är aningen trött på Idol. Visserligen är det bättre än X-factor, men jag tror det är dags att hitta på något nytt. Folket är nog generellt trötta på den här typen av talangtävlingar.


Men OM det nu blir så, så tycker jag att den gamla juryn (minus Bard) ska sitta i jurybåset. Ta för guds skull inte in artister! Det ska i så fall vara personer som verkligen kan branschen, dvs när det gäller att ta fram nya talanger. Kan visserligen vara artister som är bra på det, men då ska de verkligen kunna det och inte vara ett sätt att dra tittare.


Med detta sagt så kommer jag troligen trots allt sitta och titta varje fredag (för jag tar för givet att det återigen blir fredagar)...


   


 

Av Jeanette - 17 januari 2013 23:22

Temat för idag kanske är lite malplacerat med tanke på hur det ser ut ute just nu, men vad gör det? Man kan ju få längta lite ;) Dagens tema är Grass.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards