Writergirl

Alla inlägg under januari 2014

Av Jeanette - 13 januari 2014 11:31

Förra året så lade jag upp två bilder på mig själv med ett år emellan. Tänkte göra samma sak i år men i år blir det tre bilder: 2012, 2013 och nu. Det gör jag för att det har hänt så himla mycket mellan fotona. Det är inte bara vikten som det hänt något med utan även blicken och utstrålningen. På 2012-fotot ler jag visserligen lite grann men det når inte riktigt ögonen. Det märks (tycker jag själv i alla fall) att det märks att jag inte bara haft en viktresa utan även en inre resa. Så bra som jag mår nu har jag aldrig gjort faktiskt. Visst kan det alltid bli bättre och att det finns saker jag längtar efter men jag mår ändå bra i mig själv på ett sätt jag inte trodde att jag kunde i och med att jag mått dåligt så väldigt länge. Trots att jag mår toppen just nu känner jag ändå att det bara kan bli bättre! 2014 ska bli mitt bästa år någonsin! :)


 

Av Jeanette - 12 januari 2014 19:50

Dags för att lista 5 favoriter igen! Glömt bort det lite ;)


5 inredningsgrejer jag INTE gillar:


• Trämöbler (vissa mörkare går bra, men ljust går helt bort. Furu t.ex kommer inte in i mitt hem utan att i så fall målas om ;))

• Massa små prydnadssaker (gillar inte när det blir för plottrigt) 

• För mycket olika färger och mönster (blir för rörigt för mig)

• Broderier

• Ha en färg i en och samma nyans (ger inget djup i rummet utan blir bara tråkigt)

Av Jeanette - 12 januari 2014 15:33

Efter en väldigt lång natt med en sjuk katt så blir det en lugn dag i soffan. Sitter till och med i pyjamasen, haha. För att ha en riktig slappardag så krävs det ju lite gottigt att äta på och så är det nya tag imorgon så då får man ju passa på ;) Så då blev det att byta om, gå och handla och sen hoppa i pyjamasen igen, haha. 


 

Av Jeanette - 11 januari 2014 15:32

Har gett mig på ännu ett lampprojekt och jag måste säga att jag är riktigt nöjd. Riktigt, riktigt, riktigt nöjd faktiskt :) Den är ju hundra gånger snyggare dessutom än innan. Fattar inte att jag inte gjort detta tidigare!


Detta behöver du:

Spets

Kedja

Sytråd och nål

Två tänger

Sax


Ett tips är att sätta dit tyget innan kedjorna. Det underlättar säkert en del, vilket jag märkte när de var i vägen ;) Jag har kvar det gamla tyget under spetsen och i och med att det är tunt och genomskinligt så syns det inte ens. Att ha det kvar underlättar en del för då har du automatiskt rätt avstånd mellan övre och undre ringen. 



   

#diy #kreativt #kreativ #hem #inredning #design #gördetsjälv #spets #kedja #föreochefter #makeover


Av Jeanette - 11 januari 2014 12:11

Det finns helt klar sämre sätt att börja dagen på än med lite gos med en kelig kisse, varm choklad med marschmellows och smörgåsrån med skivad banan (låter kanske skumt, men är mums :)).


 

Av Jeanette - 11 januari 2014 00:28

Blev inget vidare bloggat idag som det var tänkt. Blev det inte med städandet heller kan jag säga :P Skulle städa toaletten hade jag planerat, men det får bli morgondagens jobb. Istället blev det en sväng ner till arbetsförmedlingen med syrran som också skulle dit och sen blev det att jag hängde med runt och handlade och följde med upp tilll syrran på lunch och fika innan jag var hemma igen. Kvällen avslutades sedan med pizza och trevligt sällskap.


Något fotande av snön blev det inte idag för det fina som låg på träden var tyvärr borta när jag vaknade. Snön låg ju kvar på backen men mycket finare med snö i träden också. Får hoppas på lite mer snö ;) 


Nu blir det sova här strax, så kommer jag igen imorgon med bland annat bild på ännu en lampa jag gjort om lite ;)

Av Jeanette - 9 januari 2014 22:25

Äntligen! Har snöat nu ikväll och yes, yes, yes säger jag :) Äntligen något som lyser upp allt mörker. Har ju inte ens varit någon sol som lyst upp under dagarna utan bara grått och trist i flera veckor. Inte undra på att man varit trött och vinterdepressionen börjar göra sig lite påmind (men kämpar hårt med att hålla den borta!). Hoppas verkligen att snön får ligga kvar nu. Imorgon blir det jag som ger mig ut och fotar lite i så fall! :)


 

#snö #snöar #happy #glad


Av Jeanette - 9 januari 2014 19:11

Har haft en fantastisk dag med en shoppingrunda med mamma på stan. Jag som inte skulle ha så mycket hade tydligt tagit på mig fel byxor idag för det blev en del mer än det var tänkt...


 

Pyjamasbyxor - KappAhl

Klänning - H&M

Top - Carlings

Leggings - båda från H&M

Fjädrar - Panduro

Spetstyg - Hem&Hobby

 

#shopping #kläder #klänning #döskallar #leggings #spets #fjädrar #mode


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards