Writergirl

Direktlänk till inlägg 4 januari 2013

Lite tankar om året som gått

Av Jeanette - 4 januari 2013 16:48

Jag har ju gjort en summering av 2012 och nu jag ta mina tankar om året. 


Det har hänt en hel del. 2012 var ett år med mycket upp och ner, skratt och tårar. Det jag väljer att ta med mig därifrån är hur mycket jag utvecklats. För det har jag faktiskt nu när jag tänker tillbaka. Jag har gjort saker jag aldrig trodde jag skulle våga som att vara Mary Kay-konsult (en extremt kort period, men ändå!) och stå och prata inför folk (visserligen som jag kände sen innan, men eftersom jag har scenskräck så är det STORT för mig!), stå framför kamera och vara modell för en dag och så klart vara hårmodell vilket innebar att sitta i en monter där folk kunde titta på min nya färg (indirekt även jag). Detta tror jag inte att jag skulle ha vågat för ett år sedan! 


 


Jag har även förändrats en hel del i mig själv, trivs mer med mig själv som jag inte trodde att jag skulle kunna. Vet inte när jag mådde så bra i mig själv faktiskt. Visst, det senaste halvåret har varit extremt tufft i och med föräldrarnas skilsmässa och de första månaderna så mådde jag fruktansvärt dåligt. Sedan började jag sakta men säkert ta mig tillbaka och faktiskt må bättre än på mycket, mycket länge. Kanske är det så att det ibland krävs något som riktigt slår undan fötterna på en för att man ska vakna upp. Något som på något sätt chockar systemet. Det klart saker och ting fortfarande är jobbigt, men jag är starkare i mig själv nu och det gör att jag klarar det ändå!


Vad jag vet är att jag inte hade klarat andra halvan av 2012 utan mina vänner som fanns där, syrran som förstod precis vad jag kände och ett par andra som jag kunde ventilera lite med   


 

 
 
Matilda

Matilda

4 januari 2013 20:16

Ett riktigt härligt inlägg att läsa :) Skönt att det gett så mycket positivt!

Sv: Tack så jättemycket. Det är skönt att veta att det finns folk man kan prata med och få ur sig lite utan att dom tar åt sig på något negativt sätt. Även om vi inte känner varandra egentligen, så får man ju ändå en slags kontakt/relation till varandra genom bloggar och fb etc. Jag gillar det :)

Jag bytte nummer ganska nyligen och vill inte behöva göra det igen. Eller rättare sagt, jag vill inte behöva göra någonting överhuvudtaget pga honom. Men jag har lagt till hans nummer på en spärrlista som jag hoppas fungerar och ska även prata med min operatör och se om det går att blockera hans nummer! Han skriver inga dumma saker eller hur man ska säga, det jobbiga är ATT han hör av sig överhuvudtaget. Men slutar han inte kommer jag med största sannolikhet byta nummer IGEN! Kanske prata med polisen om det också, får se..

Man behöver tillåta sig själv att må dåligt och man behöver tillåta sig själv att ta hand om sig själv, på sitt sätt. Annars kommer man aldrig orka med alla nedgånger man tvingas gå igenom. I och med det som hänt har jag blivit bättre på att värdesätta mig själv, jag ska bara fortsätta bli det också.

Låter som en bra idé att damma av den boken! Själv har jag bestämt mig för att rota fram mina Mia Törnblomböcker :)

Jag har för övrigt inte heller fått många vinter bilder. Får hoppas att det kommer mer snö innan vintern tar slut så man kan ge sig ut :)

http://neexx.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 21 januari 2015 15:30

Förra veckan så fick jag hem masken från H&M som jag beställt och naturligtvis var jag tvungen att ha ett litet photoshoot. Den här gången delar jag endast med mig av foton i gråskala. Kul med lite omväxling :)             (Kommentera gär...

Av Jeanette - 19 januari 2015 20:24


Nejdå, jag har inte glömt bort er! Det som verkligen är terapi när man mår kasst är att pyssla med saker man gillar, även om det tar emot. Idag till exempel så var jag i den lilla butiken med Panduro-prylar här i Skövde och köpte lite dekorplast. För...

Av Jeanette - 11 januari 2015 21:31


Jag har idag börjat ta ner allt som har med julen att göra. Har endast kvar att byta gardiner och att plocka isär julgranen och få ner alla grenar osv i lådan (en utmaning varje år), men allt pynt är i sina respektive lådor som blivit transporterade ...

Av Jeanette - 11 januari 2015 00:25

Som säkert ingen undgått så har stormen Egon dragit in under dagen. Vad passar inte bättre då än soffa, filt och senaste Beck-filmen, Familjen! För att toppa det hela så passar jag på att mysa till det lite extra med skenet från julgranen. Det gäller...

Av Jeanette - 5 januari 2015 22:53

Som kattägare så har jag mer eller mindre fått vänja mig vid tanken på att få ha den där katteplaren med hemskt tyg som inte alls passar in här hemma. Men så en dag så tänkte jag att "nej, varför ska jag stå ut med något bara för att jag har katt!" (...

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards