Writergirl

Alla inlägg under januari 2012

Av Jeanette - 17 januari 2012 09:30

Dag 8: En favoritbild


Den här var svår för egentligen hade jag två men den andra passade bättre in på en annan dag (23), så därför fick det bli denna.




   

Av Jeanette - 16 januari 2012 22:11

Ett litet citat skrivet av mig:


"No matter where life takes you, you can be sure it takes you somewhere..."


 

Av Jeanette - 16 januari 2012 17:21



Handling: Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän Lillian är förlovad måste hon bara tacka ja till att vara brudtärna. Trots att hon är både pank och singel bluffar sig Annie genom både dyra och bisarra ritualer. Med bara en chans att få det rätt kommer Annie att visa Lillian och hennes tärnor exakt hur långt någon är beredd att gå för sin bästa vän.



Mitt betyg: Jag hade otroligt höga förväntningar på den här filmen. Hade väntat mig något i stil med en kvinnlig version av The Hangover. Så var inte fallet, men trots det så var det en riktigt bra, rolig och underhållande film som är klart servärd. Egentligen är den nog värd en fyra, men eftersom jag hade så höga förväntningar så hamnar betyget på (i alla fall för tillfället) på tre och en halv. Känner att jag egentligen skulle behöva se den en gång till för att kunna ge ett rättvist betyg, så detta är lite preliminärt.


      



           

Av Jeanette - 16 januari 2012 14:55

Det bästa jag någonsin börjat med när det kommer till träning så är det core. Det måste jag verkligen komma igång med igen för min rygg mår så mycket bättre!


Det innebär att man tränar bålen, dvs rygg och mage. Det är det viktigaste man kan träna eftersom man kan få mycket problem med värk om man har försvagade bålmuskler. Det hjälper inte heller att bara träna mage eller rygg. Både är lika viktiga eftersom det ger en styrka och stabilitet runt om. 




Effekter av att träna upp musklerna runt bålen genom core:
§
 Smidigare kropp
§ Bättre hållning
§ Ökad fettförbränning
§ Skadeförebyggande
§ Ökad styrka
§ Stabilitet
§ Minskad risk för smärta i nedre rygg

Mina egna erfarenheter av core:
Jag kan säga att jag hade lite förutfattade meningar om core innan, eller om gruppträningar i allmänhet. Trodde att det skulle vara tråkigt, att jag skulle vara alltför medveten om alla andra och att jag skulle tycka det var pinsamt att inte klara lika mycket som "alla andra". Men jag blev positivt överraskad! Det var faktiskt rätt kul och jag kände att jag faktiskt pushade mig själv lite extra på grund av att det var gruppträning.
Innan jag började med core så hade jag mer eller mindre jämt en molande värk i ryggen, framför allt i övre delen av ryggen, från nacken. Jag hade också problem med domningar i ryggen. När jag började köra core regelbundet så försvann domningarna och med värken är det mycket bättre också. Därför är det extra viktigt att jag kommer igång igen!

Jag kan verkligen rekommendera dig att testa om du har problem med rygg och nacke, om det nu inte beror på en skada, då ska du så klart rådfråga en läkare innan så du vet vad du kan och inte kan göra! 


 

Av Jeanette - 16 januari 2012 11:54

Läste på aftonbladet att det idag tydligen är den deppigaste dagen på hela året. Kanske därför det var så svårt att ta sig upp ur sängen idag!?


Jag hade planerat in en morgonpromenad innan frukosten och hade till och med ställt klockan, men var så trött att jag sov vidare och släpade mig upp ur sängen vid halv tolv. Jag måste verkligen börja lägga mig i tid!


   

Av Jeanette - 16 januari 2012 09:30

Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp


Lille kissen Elvis.




   

Av Jeanette - 15 januari 2012 16:08

Efter en kväll ute så är det skönt att bara vara och äta lite god bakismat. En film eller två blir det också så klart!


Nu blir det semla och filmen I hennes skor.






     

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards