Writergirl

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av Jeanette - 5 januari 2015 22:53

Som kattägare så har jag mer eller mindre fått vänja mig vid tanken på att få ha den där katteplaren med hemskt tyg som inte alls passar in här hemma. Men så en dag så tänkte jag att "nej, varför ska jag stå ut med något bara för att jag har katt!" (det finns redan vissa saker man fått offra för sin älskade pälsboll). Sagt och gjort så tog jag en bit fårullstyg jag hade kvar sedan pallprojektet och klädde helt enkelt om klöspelaren. 


Så här gjorde jag:

Jag började med att klippa till den bit jag behövde. Vikte därefter tygbiten på mitten och klippte ett litet snitt på mitten av vikningen, så det blev ett litet hål.  

Stack sedan ner skruven på själva klöspinnen genm hålet och skruvade fast den i den gamla plattan. 

Därefter så tog jag häftpistolen och häftade längs en sida i taget. Ev. kan man få hamra i häftklamrarna lite extra. Ett tips är att klippa bort lite tyg vid hörnen för att få till det bättre, plus för att häftklamrarna ska få fäste.

(Jag klippte även bort bollen som sitter fast då Akilles aldrig leker med den ändå.)

Klart!


     


Det kanske inte ser ut så, då jag inte hann fram med kameran, men den fick klart godkänt av Akilles.


 


(Kommentera gärna eller gilla här till höger --> )    

 

#diy #gördetsjälv #diyprojekt #kreativ #katt #fårull

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards