Writergirl

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Jeanette - 2 januari 2015 22:45

Så sitter jag här och skriver ett andra inlägg för så klart lyckades mitt förra försvinna när jag bara hade december kvar ^^ 


Juli

 

Bestämmer mig för att bli blond, vilket jag stormtrivs med fortfarande!

 

Jag och mamma åker iväg och tar årets första dopp. Så skönt!

     

Jag åker till Lidköping och hälsar på min underbara vän Angelica. Bland annar blir det en sväng ut med båten för lite sol och bad. Underbart!


 


Augusti


Fortsätter att inreda hemma och nu får skrivhörnan sig en liten makeover. Bland annat åker ett armeringsjärn upp på väggen.


 


 

Har en heldag med mamma på stan. Det blir manikyr, lunch och shopping.


 


 

Den årliga Matfestivalen här i Skövde äger rum och jag och Ebba är där och äter god mat. Efteråt blir det bio och till sist lite gott att dricka hemma hos henne över lite gamla minnen. En riktigt trevlig dag och kväll!


     


September

 

Förkylningen från föregående månad sitter i och strax efter åker jag på förkylning nummer två... Tröttheten sitter i och jag lyckas inte ens återhämta mig under mina nio nätters ledighet. Jag lyckas även stuka handen.

 

Det är dimma var och varann morgon när jag går hem från jobbet och jag tycker det är lika underbart varje gång.


 


 

Jag bestämmer mig för att jag behöver skämma bort mig själv lite så går till frissan och gör en permanent. Blir supernöjd!


 


 

Jag fortsätter pyssla, men det blir bara lite mindre projekt som att göra glasunderlägg av hama-pärlor.


Oktober

 

Jag, mamma, syrran och Leon åker till Falköping och besöker Mössebergs djurpark. Första gången jag verkligen kommer ut och fotar på riktigt. Dessutom oerhört skönt att komma hemifrån trots det kalla vädret!


 


 

Gör om en gammal pall. Oerhört nöjd med den! Det är dessutom första gången jag sätter dit tyg på en möbel. 

 

 

Förkylning nummer tre bryter ut i slutet av månaden och jag börjar känna mig riktigt sliten. Det är också nu sömnproblemen börjar komma krypande.

 

Jag börjar göra bokstavsarmband, vilket är jättekul.


 


November

 

Är och firar min kusins 5-årsdag. Min egen som är samma månad orkar jag inte ta tag i så det blir kalas. Energin och lusten som brukar finnas det är borta. 

 

Jag bestämmer mig för att ta tag i kosten och börja med LCHF. Det varar i ungefär två dagar. 

 

Vinterns första snö kommer. Något som ger mig det första riktiga leendet på länge.


 


 

Åker till Ullared med Ebba och Oskar för lite julklappsshopping. 

 

Spenderar min födelsedag med mamma som bjuder mig på lunch nere i stan. Underbart gott var det!


 


 

Får en outhärdlig smärta i ena axeln å sidan av nacken. Bokar in en tid akut hos en sjukgymnast. Visar sig vara en muskel som är rejält spänd så får behandling vid två tillfället plus övningar jag ska göra hemma.

 

Börjar julpyssla lite smått och gör bland annat smällkarameller i lite modernare tappning och en adventsljusstake av konservburkar. Bakar även lite pepparkakor.


   


 

Jag och mamma är i Vara konserthus och ser ABBA Revival - Tribute Band.


   


December

 

Trots att hälsoproblemen bara blir jobbigare och jobbigare, så får ändå tanken på julen mig att hålla mig ovanför vattenytan. Inser dock till slut att jag är inte långt ifrån att bli utbränd så går till företagshälsan mot slutet av månaden för att få hjälp (det är där jag står nu).

Har min årliga julfilmskalender. Tack Hallmark för utan er hade det inte varit möjligt! 




 

Håller ångan uppe med julpyssel. Bland annat blir det fyra sorters julgodis och bland dom finns den saknade trillingnöten.




 

Åker till Hem & Hobby i Hjo i jakten på den sista julklappen. När vi kommer tillbaka till Skövde blir det lunch på Mamma Mia. Jag tar lasagnen som är underbart god!



 

Köper mycket nytt till julgranen som i år går helt i vitt med lite inslag av silver och glas. Toppar det hela med att ha fårskinnsfällen under.


        


 

Firar jul både på julafton och juldagen och det blir två underbara dagar. Trots att jag mer eller mindre bryter ihop på juldagen hemma hos mamma. Helt plötsligt släpper alla spänningar jag gått omkring och bärt på i månader.


     


 

Sent på annandagen så kommer ÄNTLIGEN snön! Jag tar några foton av vinterlandskapet  innan jag lägger mig på morgonen efter jobbet.


 


(Kommentera gärna eller gilla här till höger --> )    

Av Jeanette - 2 januari 2015 13:13

Hade verkligen stora förhoppningar på en bra start på året. Nu blev det inte riktigt så för här sitter jag i soffan; förkyld och lite febrig. Dagen idag kommer därför att bestå av att kurera mig så mycket det bara går och hoppas på snabb tillfriskning! Jag ska även försöka få ihop andra halvan av årssummeringen.


 


(Kommentera gärna eller gilla här till höger --> ) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015
>>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards