Writergirl

Alla inlägg under april 2014

Av Jeanette - 25 april 2014 20:21

Igår gick jag hårt ut med gruppass på gymmet. 


Pass 1: Mage/Rygg 30 min

Var riktigt tufft och det kändes rejält i magmusklerna kan jag säga! Men det var välbehövligt så det blir defintivt fler pass.


 


Pass 2: Dance Fever Funk 30 min

Roligt men svårt för en annan som har dålig koordination. Kommer nog dock testa fler gånger!



Pass 3: Yoga 30 min

Kände en viss stress under passet för att det gick sakta, men ett tydligt tecken på att detta är ett pass jag behöver! 


 


Mellan pass 2 och 3 så hade jag en halvtimme att ta dö på och ca 12 av dem spenderades på löpbandet med en powerwalk. Behöver jag tillägga att det var en väldigt trött tjej som promenerade hem efter sista passet? Förresten så kommer det inlägg om Dance Fever Funk och Yoga, så håll utkik om du är nyfiken.


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

 

#träning #hälsa #dans #yoga 

Av Jeanette - 23 april 2014 10:14

Under slutet av vintern så brukar alltid mitt fotointresse minska dramatiskt, men nu under våren dyker det alltid upp. Finns ju så otroligt mycket fint att fota! I helgen när jag promenerade hem från jobbet en morgon så tog jag denna bilden.


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 22 april 2014 19:57

Bloggandet har inte varit på topp som ni kanske märkt. Det har varit så himla stressigt på jobbet under påsken, så jag har helt enkelt inte orkat. 


Påsken jobbade jag som sagt men hann allt med påskmiddag hos mamma och Per. Äntligen fick jag trycka i mig mammas hemmagjorda köttbullar! Det är världsklass på dom och att äta köpta finns inte ens på kartan. Till efterrätt blev det cheesecake. Riktigt mumsigt var det. Dessutom så har det blivit på tok för mycket godis plus tårta på jobbet. Hua, vågar inte ens tänka tanken på vad vågen måste visa nu... Men men det är ju bara påsk en gång om året så på't igen bara!


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 16 april 2014 17:09

Skulle ha börjat dagen med ett träningspass men eftersom jag är helt slut i kroppen efter två nätters jobb och en magkatarr som är jobbig idag så bestämde jag mig för att jag behövde en vilodag istället. En välbehövlig sådan! 


Var och köpte mig lite jordgubbar och grädde som jag avnjöt framför gårdagens avsnitt av Biggest Loser Sverige.


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 15 april 2014 17:16

Idag har jag äntligen varit och hämtat ut min träningsdagbok. Ska sätta upp lite mål och så. Viktigt attt göra, men oftast så kör man bara på utan att att sätta upp några delmål på vägen eller ett slutdatum då målet ska vara uppfyllt. Så det tänkte jag alltså försöka få ihop. Hoppas på en lugn natt på jobbet så kanske jag hinner sitta och klura lite på det där.


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 12 april 2014 15:45

Älskar min mid finger ring (rosetten) jag köpte förra veckan. Den andra är en gammal ring som blivit för liten men som nu passar perfekt att ha som mid finger ring :)



(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :)) 

Av Jeanette - 11 april 2014 22:43

Efter att ha jobbat ett par nätter så var jag äntligen tillbaka på gymmet. Det är verkligen skönt att vara igång på riktigt igen! 


Dagens träning bestod av:

25 minuters rask promenad till gymmet

10 minuters promenad på löpbanden i högt tempo

Styrketräning ca 1 timme

10 minuter på crosstrainern

30 minuters promenad hem i lugnare tempo


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 7 april 2014 20:54

En vecka sedan första invägningen (första sedan vadet med syrran) och det var med ångest jag ställde mig på vågen i morse. Efter att ha vägt mig för att kolla om det hänt något (det värsta man kan göra tror jag...) på dag 3 så hade jag gått ner 3 hekto... Inte särskilt upplyftande. Speciellt inte när syrran senare glatt meddelar att hon gått ner över 1 kg... Kan ärligt säga att jag tappade sugen rejält och efter det så struntade jag totalt i vågen. Det var ganska nära att jag faktiskt gav upp helt, men det är ju några veckor kvar tills första juni så jag höll ut.


När jag då i morse ställde mig på vågen så var jag helt säker på att vågen skulle hamna på plus efter helgens kalas och fredagsmys som kunde ha varit nyttigare. Jag kan gå så långt som att säga att jag var hundraprocentigt säker på att det skulle vara mer än de 72,2 kg som var min startvikt förra veckan. Blev chockad när det hamnade på 68,7 kg, dvs -3,5 kg! Uppenbarligen har jag trots allt gjort något rätt :)


 


(Vikten vid viktresans start (1 januari 2013): 80,0 kg)


Vikt v. 1: 72,2 kg

Vikt v. 2: 68,7 kg   (-3,5 kg)


Viktminskning: 3,5 kg


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards