Writergirl

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Jeanette - 7 april 2014 20:54

En vecka sedan första invägningen (första sedan vadet med syrran) och det var med ångest jag ställde mig på vågen i morse. Efter att ha vägt mig för att kolla om det hänt något (det värsta man kan göra tror jag...) på dag 3 så hade jag gått ner 3 hekto... Inte särskilt upplyftande. Speciellt inte när syrran senare glatt meddelar att hon gått ner över 1 kg... Kan ärligt säga att jag tappade sugen rejält och efter det så struntade jag totalt i vågen. Det var ganska nära att jag faktiskt gav upp helt, men det är ju några veckor kvar tills första juni så jag höll ut.


När jag då i morse ställde mig på vågen så var jag helt säker på att vågen skulle hamna på plus efter helgens kalas och fredagsmys som kunde ha varit nyttigare. Jag kan gå så långt som att säga att jag var hundraprocentigt säker på att det skulle vara mer än de 72,2 kg som var min startvikt förra veckan. Blev chockad när det hamnade på 68,7 kg, dvs -3,5 kg! Uppenbarligen har jag trots allt gjort något rätt :)


 


(Vikten vid viktresans start (1 januari 2013): 80,0 kg)


Vikt v. 1: 72,2 kg

Vikt v. 2: 68,7 kg   (-3,5 kg)


Viktminskning: 3,5 kg


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Av Jeanette - 7 april 2014 17:15

Började dagen med en kopp te innan jag powerwalkade ner till gymmet där jag körde på hårdare än jag någonsin gjort. Menar då att jag tog i hårdare än jag brukar göra. Tror att mitt mer eller mindre maratontittande av Biggest Loser har gett mig den gnistan jag saknade förra veckan.


Dagens träning bestod av:

Powerwalk 30 min (23 min ner till gymmet och ca 7-8 min på löpbandet)

Styrketräning ca 30 min

Crosstrainer 10 min

Promenad hem 30 min


 


(Kommentera gärna nedan, eller gilla här till höger --> om du gillar inlägget :))

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards