Writergirl

Alla inlägg under december 2013

Av Jeanette - 14 december 2013 13:21

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Av Jeanette - 14 december 2013 11:06

Mamma var här med en bit smörgåstårta till mig som blivit över. Inte helt fel med det till brunch ;)


 

Av Jeanette - 13 december 2013 22:30

Jag kan sammanfatta min nuvarande känsla med fyra ord: Helt fucking jävla slut... Min kväll med bubbelbad och bara vara blev istället en kväll med jobb. Blev inringd på eftermiddagen, så var bara att infinna sig. Visst jag kunde ha sagt nej, mensom arbetslös kan man inte riktigt unna sig den lyxen. Inte så att jag är sjuk, bara sjukt trött. Varit för mycket de senaste veckorna. Kört på 180 utan någon direkt vilodag (inte en hel sådan i alla fall) och dessutom slarvat med sömnen. Stoppar man inte i tid, ja då blir det så här.


Imorgon blir det inte många knop. Måste köra ett varv med snabeljocke (dammsugaren, för er som inte vet) och plocka undan efter påbörjningen av julklappsinslagningen men that's it! 


Nu ska det bli riktigt skönt att få krypa ner i sängen med lite chips och titta på Project Runway Allstars innan det är dags att sluta ögonen. 


 

Av Jeanette - 13 december 2013 22:16

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Av Jeanette - 13 december 2013 08:05

Gick upp tidigt idag trots att jag faktiskt inte har någon tid att passa. Tycker det är mysig att sätta sig i soffan under en filt med Lussekatter och pepparkaka och titta på Lucia eftersom jag inte har möjlighet att se ett Luciatåg live.


Brukar ni titta på något Luciatåg? På tv eller live?


 

Av Jeanette - 12 december 2013 19:39

Blev inspirerad efter att ha kollat på Jul med Ernst att göra annat än den traditionella knäcken med mandel. Gjorde polkagrisknäck redan förra åren men nu gjorde jag en förenklad variant. Det blev även en med turkisk peppar. Båda supergoda!


Jag krossade polkagriskäppar (hade det hemma, men funkar ju lika bra med vanliga polkagrisar) och turkisk peppar-karameller i en påse. Fördelade sedan lagom mängd i botten av knäckformarna och hällde därefter i knäckmassan (jag gjorde knäck i micron men uteslöt mandel) som vanligt. För att lättare skilja dem åt har jag valt olika färger på formarna eftersom de ser likadana ut.



 


#godis #knäck #julgodis #jul #tradition #vinter #december #christmas #christmasfeeling 

Jul · Recept
Av Jeanette - 12 december 2013 10:00

 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

Av Jeanette - 11 december 2013 21:28

Kom på att jag glömt visa ett par fina klänningar jag shoppade för någon vecka sen. Den blommiga är jag typ kär i och ska ha den på julafton tänkte jag :) Den andra hade varit en fin nyårsklänning, men jag jobbar så får bli vid något annat tillfälle. Kanske får bli dagen före julafton då det ska firas jul med pappa :)


 


#shopping #klänning 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards