Writergirl

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Jeanette - 10 april 2013 14:22

Till lunch idag blev det det enda som var värt att gå i högstadiet för, nämligen en indisk gryta vi fick göra på hemkunskapen. Superlätt att göra och riktigt gott. Dessutom perfekt helgmat istället för tacos. Jag äter den som den är, men vill man kan man ha lite bulgur till.


400 gram köttfärs

1 hackad gul lök

2 tsk curry

2 tsk paprikapulver

2 krm kardemumma

1 lagerblad

½ liten burk ananasbitar (jag brukar köra en hel burk för gillar ananas)

1 tsk salt

½ burk krossade tomater

½ röd paprika (eller efter smak)

½ gul paprika (eller efter smak)


Bryn köttfärsen och löken.

Tillsätt curry och bryn i ca 1 minut.

Tillsätt paprikapulver, kardemumma, lagerblad, ananasbitar, salt och krossade tomater. Låt koka på svag värme i 15 minuter.

Tillsätt paprikan och låt koka på svag värme i 15 min.


 

Av Jeanette - 10 april 2013 12:17

Kör ju träning varannan dag just nu så det betyder att det var dags idag igen.


Började med att köra plankan 1 min. Är med i en utmaning på Shapelink.com där man ska göra det varje dag i 2 veckor. Trodde faktiskt inte att jag skulle klara 1 minut men det gjorde jag! Visserligen på knä, men målet är att jag ska klara 1 minut på tå när de här två veckorna är över. Det ska väl inte vara så svårt att uppnå?!


 


Tätt följt av planka så blev det lite Aerobic striptease med Carmen Electra. Jag kan garantera att det inte såg det minsta sexigt ut när jag gjorde det, men bra och rolig träning är det!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards