Writergirl

Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Jeanette - 22 mars 2013 22:00

Jag tänkte att det kunde vara en bra idé att skriva ner mina delmål. Har de i huvudet just nu, men det är alltid bra att ha sådant nerskrivet någonstans. Blir mer konkret då. Tänkte att det är ju perfekt att skriva dem här och samtidigt får ni ta del av dem också!


Delmål 1: Väga under 75 kg (Uppnått! :))


När det är uppnått händer detta:

  • Då är det dags att ta foton igen för att jämföra med före-bilderna.
  • Jag får gå igenom låda 1 av 2 med kläder som ligger och väntar. Spännande att se vad som passar då!
  • Rensa garderoben på sådant som inte passar längre
  • Någon sorts belöning

Delmål 2: Väga under 70 kg


När det är uppnått händer detta:

  • Fota igen och jämföra med tidigare bilder.
  • Gå igenom låda 1 igen om det finns något kvar där och även kika lite i klädlåda nummer 2.
  • Rensa garderoben på sådant som inte passar längre.
  • Någon sorts belöning

Slutmål: Det är så har jag faktiskt inte har något. Jag har inte velat sätta något definitivt eftersom jag tränar också och muskler väger ju mer. Men jag har satt runt 65-67 kg. Det lägre numret var det jag vägde innan jag började gå upp i vikt, så helt orealistiskt är det nog inte.


När är uppnått händer detta:

  • Då är det dags för efter-bilder! Får nästan fjärilar i magen bara jag tänker på det.
  • Dags att ta en sista titt i klädlåda nummer 2.
  • Rensa garderoben på sådant som inte passar längre.
  • Stor belöning! Vilket kommer innebära en shoppingrunda där det kommer inhandlas bland annat ett par rktiga jeans (de första jag ägt på minst 5 år!). Blir säkert något mer, men det får jag fundera lite på.

Av Jeanette - 22 mars 2013 21:27

För inte alls längesedan så hade jag tvingat i mig det sista på min fuskdag. Det trots att jag egentligen var supermätt. Inte idag! Var kvar lite kvar av ostbågarna och chipsen... ja, de rörde jag knappt. Åt nog max tio stycken (möjligtvis max 5), resten åkte ner i burken igen. Det är bra, riktigt bra!


 

De näst intill orörda chipsen. Lite stolt över mig själv faktiskt ;)


 

De ostbågar som fanns kvar fick åka ner i påsen igen.


Av Jeanette - 22 mars 2013 20:00

Eftersom det är fredag idag, så tänkte jag ta min fuskdag idag. Kommer säkert ångra det imorgon, men får skylla mig själv då, haha. Blir en liten skål ostbågar och pringles. Till den en liten flaska Sprite Zero. Tittas gör det på finalen av Gladiatorerna.


 

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:56

Efter promenaden igår kände jag mig allt mer hängig och till slut efter några timmar så bestämde jag mig för att ta tempen... Mycket riktigt, jag hade feber. Med alvedon i kroppen dessutom. Inte alls konstigt att jag inte kände mig på topp! 


Resterande av dagen spenderades nerkrupen i soffan under en filt och tittade på The Amazing Race (det skulle man vara med på förresten, snacka om träningspass!). Till slut gick jag och lade mig vid halv elva, vilket är tidigt för att vara jag. 


  


Idag är jag i alla fall feberfri så har varit och jobbat och hängt med mamma och syrran till Dollarstore och Maxi. Tur jag hängde med för de delade ut gratisprover till katt (och hund), så då fick min lille snutt lite nytt att smaska på ;)


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:54

Eftersom jag inte känner mig på topp just i och med förkylningen så hoppade jag över träningen och satsade på en promenad istället. Man får ju passa på när solen äntligen är framme. Fast det blåste riktigt kallt, så någon värme från solen kände jag tyvärr inte av. Blev ingen lång promenad men helt slut är jag nu. Dumma förkylning!


 


 


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:51

Det blev lite träning trots allt idag. Nejdå, jag tränade så klart inte med ond hals. Det är liksom inte värt risken! Har gett sig med halsen, så självklart blev det då ett pass här hemma i vardagsrummet :)


Det blev ett komplett träningspass av hela kroppen på cirka en timme. Körde på ordentligt, så nu är jag helt slut. På ett skönt sätt så klart. 


Av Jeanette - 22 mars 2013 19:50

Vaknade återigen med lite ont i halsen och ni vet säkert vad det betyder... Ingen träning idag heller. Vill ju träna ju! Men det ska man ju absolut inte göra när man har ont i halsen eftersom det kan leda till hjärtmuskelinflammation och det vill man inte ha. Så alltså blir det bara att se glad ut och vänta ut det.


 

Denna topp är för övrigt ett av plaggen jag numera kan ha från min klädlåda. Yeey! :D

Av Jeanette - 22 mars 2013 19:49

För bara några månader sedan så en dag som denna, då jag nått ett delmål, inneburit en belöning. Det har jag fått nu med, men då hade den belöningen även innefattat något onyttgt. Så tänker jag inte längre. Tvärtom så blir jag ännu mer taggad och besluten att vänta till min vanliga fuskdag som brukar infalla på fredagen eller lördagen (bl.a. beroende på hur jag jobbar). Det är precis som att det är något i min tankegång som har förändrats. Något som är annorlunda mot alla andra gånger jag har försökt att gå ner i vikt. Jag tror att det kan vara så att jag helt enkelt var redo att ta det steget fullt ut till 100 %. 


Imorgon ska jag gå igenom min garderob och förhoppningsvis så kan jag göra mig av med lite nu (inte ofta man säger så som tjej, haha). Kommer också avslöja om jag faktiskt hittade något i klädlåda nummer ett som jag faktiskt kan ha nu ;)


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards