Writergirl

Alla inlägg den 11 februari 2013

Av Jeanette - 11 februari 2013 21:04

Efter att ha fuskat igår så blev det på't igen. Skärpning, skärpning! Räcker med att det blir fusk imorgon igen (semledagen ju!), så då måste jag ju vara extra duktig idag.


Inget fusk idag och nyttig frukost och mat så klart. Lite "träning" har det också blivit  i och med turerna ner till tvättstugan, grejandet hemma och promenaden till affären. Känner mig riktigt duktig faktiskt! Jag gör det jag kan just nu i alla fall.  


Imorgon är det ju invägning igen. Lite nervös så klart med tanke på totalfiaskot förra invägningen... Samtidigt så känner jag att det kan väl inte vara sämre i alla fall! 


 


 

Av Jeanette - 11 februari 2013 19:43

Nu har jag blivit förpassad till garderoben! Nejdå, så illa är det inte. Jag har helt enkelt flyttat in min lilla kontorshörna i garderoben. Det är så sällan jag faktiskt sitter där numera (i och med att jag råkade ta sönder ljudingången till datorn...), så har mest blivit en avlastningsplats. Sedan är det roligare att låta vardagsrummet vara just ett vardagsrum och inget annat!


Det tog hela dagen att få det, näst intill, klart (måste köpa något att sätta på väggarna). Nu ska bara vardagsrummet fixas till och grejer ska ner till förrådet innan det ser någorlunda okey ut här hemma!


Istället för att spika för mycket i väggarna så kom jag på att jag faktiskt kunde hänga den på klädstången istället (något måste jag väl ha den till!).


 


Rent och städat ska det vara. Får se hur länge det varar, haha.


 


Äntligen kom den gamla hurtsen till bättre nytta!


 


På hyllan längst upp hamnade lite smått och gott och på hyllan under sådant som hör till "kontoret".


 


I detta bord hamnade saker till "kontoret". Saker så som pennor, tejp, små block, stift till pennor osv. För utnyttja utrymmet så hamnade papperskorgen under.


 


På det stora hela så blev det faktiskt bättre än jag trott. Bara fixa ett par färgglada tavlor så blir det lite mer mysigt!


   


Av Jeanette - 11 februari 2013 10:17

Måndag igen då. Vaknade för cirka en halvtimme sedan och har sovit riktigt bra i natt. Skönt att vara ledig idag för det behöver jag verkligen efter helgen som varit. Men bara för den sakens skull så betyder inte det en härlig dag i soffan med lite filmmys... tyvärr.


På dagens to-do-list:


  • Diska
  • Tvätta
  • Greja i garderoben
  • Gå ner mer saker i förrådet + hämta upp gardinstång
  • Hänga upp fondvägg (kommer bild på det sen så klart)
  • Gå och handla kattsand
  • Ev. flytta på en av bokhyllorna om mitt garderob-projekt går vägen

 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards