Writergirl

Alla inlägg under februari 2013

Av Jeanette - 4 februari 2013 23:09

Nu kommer äntligen lite bilder från i lördags. Har suttit nu under kvällen och redigerat för jag kan ju inte lägga upp dem i vilket skick som helst, haha. 


Duktiga Angelica hjälpte mig med både sminkning och frisyr (efter att jag fått rejält psykbryt på håret innan hon kom...). Blev sååå fint! Riktigt sugen nu på att permanenta mig, men rädd för att det ska bli för krulligt... Nåja, har ett par veckor på mig att fundera (i och med att jag färgade håret nyss)!


Först blev det lite förfest hemma hos mig innan vi gick ner till Glädje för att fortsätta kvällen där. 


 


Jag och fina Ida :)


 


Jag och fina Angelica.


 


I'M IN LOVE... with a dress! Riktigt sugen på att köpa fler av denna underbara klänning. 


 


 



Av Jeanette - 4 februari 2013 12:48

Nu snöar det igen. Rätt bra dessutom... Men vet inte vad jag ska tycka om det egentligen. BRA för att det lyser upp lite. DÅLIGT för att jag vill ha vår!


 


 


Av Jeanette - 4 februari 2013 11:58

Måndag igen då och ny vecka. Som vanligt går helgen på tok för snabbt när man är ledig, men en ledig dag har jag allt kvar. Den ska jag njuta av till max! 


Så vad händer idag? Eftersom foten behöver vila så blir det en lugn dag. Det jag verkligen behöver göra är lite müsli, å jag kan ha med mig det till jobbet imorgon. Måste även gå igenom helgens bilder och redigera dom, så jag kan skicka iväg en beställningen innan erbjudandet från fujidirekt går ut. Ja, så mycket mer blir det nog faktiskt inte idag skulle jag tro. Blir mest soffan faktiskt. Men det funkar det med! ;)


 


 

Av Jeanette - 3 februari 2013 21:05

Den här söndagen har gått i riktig dagen-efter-anda. Filmmys, pizza, cola och ostbågar! Angelica sov kvar, så idag kollade vi film och frossade ordentligt.


 


 


 

Av Jeanette - 3 februari 2013 18:45

Hade ju lite girls night out igår, så av förklarliga skäl så är jag lite seg idag. Foten värker utav bara den (inte det smartaste kanske att dansa loss med stukad fot... :P) och har en lite smått svullen och ond handled, så ja det måste ha gått lite vilt till igår, haha. Skriver lite mer om gårdagen senare, men tänkte att ni alla fall skulle få en titt på gårdagens partylook.


  

 

 

Av Jeanette - 2 februari 2013 12:06

Äntligen lördag :) Ikväll blir det girls night out, som jag längtat! Behöver verkligen en sådan kväll och det SKA ta mig tusan bli en luckad sådan. Finns inget annat. Gäller bara att hitta något att ha på sig... Det ständiga problemet för oss tjejer, haha. 


Har lite kvar att göra innan tjejerna kommer, så bäst att sätta lite fart här så det är klart innan dom kommer!


 

Av Jeanette - 1 februari 2013 21:42

Jag hade inga som helst tankar på att göra något i smyckesväg idag utan skulle bara lägga ner ett par saker i en av smyckeslådorna... Hux flux så var alla lådorna framme och jag var i full gång med att göra dessa örhängen!


 


 

Av Jeanette - 1 februari 2013 16:33

Måste bara komma med ett serie-tips igen. Det var ju ett tag sedan (med mina mått mätta) ;) Den här serien hade premiär nu i januari och eftersom jag är ett stort fan av Sex and the City, så var jag ju bara tvungen att kolla in denna serie!


 


Handling: I fokus står åter igen Carrie Bradshaw, men den här gången innan hon flyttar till New York. Året är 1984 och Carrie går fortfarande i High School och hon har precis fått en praktikplats på en advokatfirma i New York. Självklart så passar hon även på att utforska den stad hon alltid drömt om att bo i.



Mitt betyg: Än så länge gillar jag den, men det är nog en sådan där serie som jag behöver se mer av än bara några avsnitt. Visst, det är inte överdrivet mycket 80-tal kanske, men jag stör mig inte särskilt mycket på det. Eller inte alls faktiskt. Kommer den komma upp i samma klass som Sex and the City. Definitivt inte. När Sex and the City kom så var det något helt nytt. Något man inte sett på TV tidigare, revolutionerande till och med, och det var en serie som det pratades mycket om. Just för att det var mycket sex och att det var fyra kvinnor och inte män som pratade om det helt fritt mellan varandra. Tjejsnack delux kan man kanske säga. Men nu var det ju The Carrie Diaries jag skulle prata om... Ska bli kul att se vart serien tar vägen. Om man kanske får följa med hela vägen tills Carrie träffar Samantha, Miranda och Charlotte? Det vore lite kul tycker jag!


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards