Writergirl

Alla inlägg under december 2012

Av Jeanette - 21 december 2012 23:56

Var hos syrran och hennes lilla familj på ett lite oplanerat besök i eftermiddags. Fick lite roligt med mig hem och inte nog med det så blev jag bjuden på fika också! Inte illa pinkat av ett trähäst :D Som tack så hjälpte jag till med att slå in paketen till paketleken. Ja, eller så är det bara för att jag är så snäll ;) Skämtosido, så är det klart man ställer upp om man kan, utan att få något tillbaka!


Detta fick jag:


 

Kiss Kiss lip gloss - Guerlain

Rouge Atomatique lipstick - Guerlain

Parisenne parfym - Yves Saint Laurent

Superbalanced powder makeup SPF 15 - Clinique

 

Tack så hemskt mycket!

 

 


Av Jeanette - 21 december 2012 22:28

En bild jag tog häromdagen, men ja vitt är det fortfarande ute. Hoppas, hoppas det får ligga kvar tills efter jul!


 


 


Av Jeanette - 21 december 2012 20:01

Kvällen kommer jag att spendera till större delen i tv-soffan (misstänker att det blir lite spring i pauserna). Det som ska ses är så klart Svenska hjältar-galan som går på TV4 och som vanligt sitter jag väl där och lipar, haha. Känns i alla fall som ett bra sätt att inleda helgen på!


 


 


Av Jeanette - 21 december 2012 09:47


 



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

(Please comment or Like to the right :) -->)

  

Av Jeanette - 20 december 2012 22:35

Trots att han kan driva sin matte fullkomligt till vansinne ibland så skulle livet vara mycket tråkigare utan honom   


 


 


 


Av Jeanette - 20 december 2012 22:07

  



(Kommentera gärna eller Gilla här till höger :) --> )

 

(Please comment or Like to the right :) -->)

  

Av Jeanette - 20 december 2012 17:21

"Köpte" mig ett par lådor idag till smyckesgrejerna (köptes är inom citationstecken eftersom jag hade presentkort på wrapp så blev helt gratis :))


I den ena hamnade endast tillbehör...


 


... och i den andra blev det pärlor mm. Som för övrigt är full nu, så blir att köpa fler lådor. Tur man har ett presentkort till ;)


 


 


Av Jeanette - 20 december 2012 10:29

Denna morgon har jag bland annat sysselsatt mig med att slå in paket till paketleken vi ska ha på julafton. 


 


Detta behöver du:

2 st tärningar

paket

timer


Så här går det till:

Varje person har med sig ett visst antal paket (vi kör oftast 5 st tror jag).

Antalet paket per runda brukar variera lite men en per person som är med kan vara lagom.

Paketen läggs på mitten av bordet och ställ timern på 2 minuter. 

Vi brukar använda en tärning för att avgöra vem som ska börja slå.

Sedan är det bara att börja! Får man två likadana tärningar så får man ta ett paket och när alla paketen är slut börjar man ta från varandra.

När tiden är ute öppnar man alla paketen och så kör man en runda till (utan att lägga det som var i paketen i mitten så klart. Nu är det bara att slås om det man vill ha ;) 


Förslag på saker man kan ha i paketen:

Disktrasor

Ett paket salt

Servetter

Kryddor

Långa tändare

Diskborste

Klädvårdsrulle

Godis

Disksvamp


Ja, förbrukningsvaror med andra ord, men vi brukar säga att det ska ligga på runt tian.


Brukar vara riktigt roligt. Ibland sitter man inget alls när båda rundorna är avklarade. Andra gånger så har man en hel hög framför sig :) Dessutom så är det kul att se vad "alla" slåss om. Det är alltid något, haha.


Har ni någon/något likanade lek/spel?


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards