Writergirl

Alla inlägg under november 2012

Av Jeanette - 20 november 2012 17:44

Det finns många ställen jag skulle vilja åka till men när det kommer till det som hamnar i topp så är det helt klart Italien. Någon gång ska jag bara dit!


Drömmen är så klart att ha möjlighet att resa runt lite och se flera delar av landet; Rom, Venedig, Milano, Toscana, Florens, Pisa, Verona osv. Det vore verkligen a dream come true!


 


 


Av Jeanette - 20 november 2012 10:13

Massor att göra idag. Får ju besök imorgon av mormor och hennes syster så bäst att ha det städat ;)


  • Diska
  • plocka iordning i köket
  • plocka iordning i vardagsrummet
  • plocka undan extra-bordet jag hade när jag fyllde år...
  • ta hand om den rena tvätten
  • städa kattlådan
  • skriva ut ullaredslistan
  • gå och handla 

 


 


 

Av Jeanette - 19 november 2012 23:43

Hade totalt glömt bort att jag skulle lägga upp vikt och så idag. Trots att jag faktiskt vägde mig i morse. Huvudet är inte alltid med, speciellt inte när det snurrar runt en massa där... Bestämde mig för att det fick räcka med vikten idag, den är trots allt viktigare så här i början när det inte tränas något.


Vågen visade... *drum roll*... -1,6 kg! Wohoo!!! Efter den veckan som varit, så trodde jag det skulle vara ett plustecken... Bara att fortsätta köra på nu då :)


 


 

Av Jeanette - 19 november 2012 19:47

Det har blivit en del hårfärger genom åren och vissa år har jag varit flitig med byte av färg. Efter att ha funderat ett tag så kom jag fram till att det bästa var att visa år för år vad jag haft för olika färger. Då får ni också en inblick i vad jag haft för frisyrer.


 


 


 


 


 


 


 


 


Roligt att kolla tillbaka, samtidigt som det är rätt deprimerande faktiskt. Ibland undrar man vad man tänkte egentligen, haha. Det som jag dock tycker är roligt är att se att jag faktiskt förändrats en hel del. Blir nog lätt så att man själv tycker att man är samma gamla jag man alltid varit. Jag måste ändå säga att det nog är detta året som det hänt mest. Är en stor skillnad mot hur jag var och mådde för bara ett år sedan.


 

Av Jeanette - 19 november 2012 17:26

Ny vecka igen då. Usch, tiden går alldeles för fort! Snart en månad kvar till jul ju... Helt sjukt!


Har varit en sväng nere i stan idag. Hade 50 kr kvar på Indiska så gick dit och köpte lite ljus till min kandelaber. Är det gratis så får man ju passa på! På vägen hem så gick jag förbi syrran och hämtade mina lussekatter. Måste ju ha lite fika redo när mormor och hennes syster kommer på besök på onsdag. Ska bli trevligt!


Fryser som bara den just nu så ska mysa ner mig under täcket en stund så kommer dagens inlägg lite senare.


 


 


Av Jeanette - 18 november 2012 21:57

Som jag lovade så kommer dag 1 redan nu.


  


1. Börjar varje morgon med frukost i soffan framför ett avsnitt av någon serie. 

2. När jag inte behöver använda kniv så äter jag helst med sked - men bara när jag är själv.

3. Älskar sega ostbågar och låter dom (nästan) alltid stå framme ett par timmar åtminstone innan jag äter dom.

4. Har inga som helst problem med att shoppa ensam. Tycker det kan vara rätt skönt ibland.

5. Åker till Ullared varje år för att köpa bl.a julklappar.

6. När jag är ensam så gråter jag allt som oftast till filmer (och serier!) och disney-filmer är inget undantag...

7. Listor. Jag älskar listor! Det kan vara sådana som vad jag ska göra under dagen, saker som ska köpas, planering osv.

8. Ibland kan jag se endast slutet på en film för att det är den bästa delen. Likadant är det med vissa böcker.

9. Jag är väldigt känslig när det gäller kolsyra och då menar jag brist på den. Avlagen läsk är riktigt äckligt. Är den ljummen på det så är det ännu värre...

10. Mina tre senaste katter har varit svarta, trots att jag egentligen inte ville ha det. Men tydligen är det något med deras personlighet som jag fäst mig vid :) 


 

Min, mycket svarta, skrutt Skulle inte byta bort dig för allt i världen.

 

 

Av Jeanette - 18 november 2012 20:10

Vissa saker gör sig helt klart bäst i gråskala.  




 


 


 

Av Jeanette - 18 november 2012 19:24

Tänkte att jag skulle försöka mig på en sådan där 20-dagarslista. Varje dag kommer det ett nytt inlägg baserat på en punkt på listan.


Dag 1. 10 saker om mig + bild

Dag 2. Mina hårfärger
Dag 3. Mitt drömresemål
Dag 4. Favoritplagg i garderoben
Dag 5. Mitt största intresse
Dag 6. Min parfym
Dag 7. Något jag ångrar
Dag 8. En låt som får mig att gråta
Dag 9. En låt som får mig att må bra
Dag 10. De 20 senast tillagda låtarna på min Spotify-lista
Dag 11. Det läskigaste jag varit med om
Dag 12. En nytagen bild på mig
Dag 13. Bloggar som jag följer
Dag 14. Det här hade jag på mig idag
Dag 15. En bild på någon jag saknar
Dag 16. 10 filmer jag rekommenderar
Dag 17. Ett ögonblick jag skulle vilja uppleva igen

Dag 18. Det här får mig att må bra
Dag 19. Ett nytaget foto
Dag 20. Mina hårprodukter


Första kommer upp redan ikväll!


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards