Writergirl

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Jeanette - 20 september 2012 22:15

Läste tidigare idag att Nicklas Hocker (var med i Idol för några år sedan) var försvunnen. De hade hittat hans kläder långt ut på en pir och redan då ringde det en varningsklocka. Nu har Aftonbladet gått ut med att han befaras vara död och att det är det som polisen utgår ifrån. Det bästa vore ju så klart att han återfinns vid liv, att det får ett lyckligt slut!


 


 

Som vi minns honom från Idol.


 

Av Jeanette - 20 september 2012 18:37

Sitter i skrivandets stund (ja, jag vet, låter lite småfjantigt, men då är jag väl det då ;)) hemma i soffan, under en filt och ser på en av mina favoritfilmer som är baserad på en sann historia. Nämligen om boxaren Rubin 'Hurricane' Carter.


 


Handling: Den populäre boxaren Rubin "Hurricane" Carter har genom snabba och stenhårda slagserier nått toppen av sin karriär och står redo för en match om världsmästartiteln i mellanvikt. Men på kvällen den 17 juni, några månader före matchen, kliver två män in på en bar och skjuter ihjäl tre personer. Rubin och hans vän John Artis är oskyldiga men döms - av en helvit jury - på mycket svaga grunder och bristfälliga bevis till tre gånger livstid. Drömmen om världsmästerskap är för evigt borta och istället ställs Rubin inför sin största utmaning någonsin. Kampen för rättvisan.



Mitt betyg: Vanligtvis blir det så att så fort en film är verklighetsbaserad så är den på något sätt lite bättre bara för den sakens skulle, men den här filmen ÄR bra. Det är en film som jag är säkert på skulle klara sig bra även om den inte var baserad på en verklig händelse. Nu har jag sett den här många gånger, men minns fortfarande vad jag fastnade så mycket med den redan då och det var (och är!) att det är så mycket hjärta i hans historia. Inte ofta det händer med den här filmen fick mig att leta reda på boken han skrev i fängelset (vilket inte var lätt!) och läsa den, en tjock bok på engelska och på den tiden så var jag ingen van läsare av engelskskrivna böcker. En mycket bra film som kan kan rekommendera! Den får 5 fjärilar av 5 möjliga!


                 


 



Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards