Writergirl

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Jeanette - 18 september 2012 22:02

Jag fick en undran, på min gamla blogg, över hur man gör en vattenstämpel och tänkte att jag kunde lägga upp den inlägget jag gjorde även här. Mycket lättare att visa med bilder än att bara försöka förklara hur man gör. Samtidigt som andra, som kanske också behöver hjälp, kan ta del av det. Har valt att göra det äckligt enkelt så att det inte kan bli fel, hur lite man än kan.
 
Kan börja med att säga att jag anvämder mig av ett program som heter PhotoScape. Det är ett gratisprogram som finns att ladda ner bland annat här.
 
Börja med att öppna programmet och välj redigera.
 
 
 
Välj platsen där ditt foto ligger.
 
 
 
Klicka sedan på bilden du vill lägga till vattenstämpeln på.
 
 
 
Tryck på fliken "Objekt".
 
 
 
1. Tryck på T, så kommer rutan upp. 2. I rutan skriver du det du vill ska stå i vattenstämpeln (För att få ©, håll in Alt och tryck på 0169). 3. Opacitet står för synlighet, dvs hur pass mycket du vill att vattenstämpeln ska synas. 4. Tryck på OK, ej ENTER, då försvinner texten i rutan.
 
 
 
Efter det är det bara att dra i texten och förflytta den dit du vill ha den.
 
 
 
Klart!
 
 
 
 

Av Jeanette - 18 september 2012 12:12

Sjuk idag med. Kanske jag inte sa igår när jag tänker efter... Nåja, vaknade i alla fall med feber igår, men inte så mycket mer än så. Idag är det nästan tvärtom. Känner mig febrig, men kan konstatera att nej ingen feber idag. Däremot känner jag mig mer förkyld, snuva och känns lite mysko i halsen. Suck! Som vanligt är det taskig tajming, men inget man kan göra åt det. Tyvärr.


Blir att kurera sig idag, ligga under filt i soffan och kolla på film/serier hela dagen. En upprepning av gårdagen.


 


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards