Writergirl

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Jeanette - 20 augusti 2012 21:13

Tänkte att jag skulle vara duktig och limma ihop mina solisar som gått sönder, händig som jag är (nejdå, inte ironi alls...). Hade förväntat mig fingrar som fastnat ihop med solglasögonen eftersom jag inte hunnit få bort fingrarna från det super-snabb-torkande limmet tillräckligt fort. Men tro det eller ej, men jag (typ världens klantigaste person) klarade det riktigt bra!


 


Tyckte att jag gjorde världens klipp när jag köpte små minilim på biltema för nästan ingenting. Tjii, fick jag! De är ju i princip inbrottssäkra. Visst jag är inte någon Pippi Långstrump, men en sketen liten limtub ska väl inte vara så svår att komma in i?! Till slut gick det i alla fall när jag bytte limtub (som var liiiiite lättare att komma in i (det är en sån där där man måste använda locket för att trycka hål)).



 


Helt perfekt blev det inte, men vem faan kollar så nära? (Ja, förutom ni just nu :P)


 


 



Av Jeanette - 20 augusti 2012 21:09

Jag fortsätter med lite tv-mys (ja, film blir det nu, men petitesser...). Tänkte att jag skulle ge mig på att titta på Kvarteret skatan reser till Laholm. Jag har fått för mig att den ska vara rolig, så nu vill det ta-mej-tusan till att den är det också! 


 


 

Av Jeanette - 20 augusti 2012 20:03

Sitter just nu och tittar på årets Robinson där gamla deltagare får en chans till. En chans att ta revansch. Kan nog bli spännande och fyllt med intriger och packtande (kan det bli annat när Robban är med?!)! 


 


 

Av Jeanette - 20 augusti 2012 19:15

En tanke (helt knäppt egentligen) dök upp i mitt huvud på vägen hem från jobbet. Varför säger man egentligen tack när någon ger en komplimang för något klädesplagg/accessoar? Det gör i alla fall jag.


Personen säger: Vilket fin klänning!

Jag svarar: Tack :)


Varför är det så? Man tar ju egentligen äran för något någon annan har gjort, haha. Men med det sagt så kommer jag nog allt fortsätta säga tack :P


 


Jag är fullt medveten om att jag har olika färger på nagellacken på fingrarna och tårna, men varför krångla till det när det ändå inte är någon som kommer att se tårna?! :P


 

Av Jeanette - 20 augusti 2012 05:53

Klockan är knappt 6.00 (den är faktiskt det när jag börjar skriva och nej jag skriver inte sakta, det är hjärnan som tänker långsamt) och jag har redan avverkat 15 minuter på crosstrainern. Är jag inte duktig? :P


Varför jag helt plötsligt gör det? Jo, det kan jag berätta för er nyfikna att jag har gjort ett avtal med någon att om lite drygt 2,5 vecka så ska vi ha nått var sitt mål. Mitt är att hamna under 75 kg, har 3 kg kvar dit. Kan låta mycket, men jag har tidigare gått ner det under första veckan när jag börjat köra på ordentligt så omöjligt är det inte! 


Med start idag blir det alltså även nya tag med kosten, vilket betyder inget med socker (nåja, en fuskdag under acceptabla former i veckan får jag ha) eller annat onyttigt.


Om 2,5 vecka kommer jag se ut som tjejen på bilden! Jo, så är det faktiskt, finns inget annat!


 


Nu är det bäst jag reser fläsket från soffan och gör mig klar tills det är dags att knalla till jobbet. Mer motion, woohoo!


 


Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Skapa flashcards