Writergirl

Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Jeanette - 28 januari 2012 20:34

Sitter just nu och tittar på Gladiatorerna. Är det förresten bara jag som tycker att de har blivit hårdare, mer hänsynslösa och övertända? Kan inte låta bli att undra om de går på något... 


Egentligen skulle jag och Ida ha hittat på något idag men hon mådde inte så bra så jag har en myskväll hemma istället!


   


När det är slut så tänkte jag krypa ännu längre ner i soffan och titta på första Sex and the city-filmen med en skål popcorn. Inte helt fel!



 

Av Jeanette - 28 januari 2012 14:42

Har du ett specifikt mål eller dröm som du vill uppfylla? Då är detta inlägget för dig! 

När jag gick kursen Stresshantering och personlig utveckling så fick vi i uppgift att göra två stycken handlingsplaner. En mycket bra grej att göra upptäckte jag för man får verkligen ner vad man vill och vad man måste göra för att uppnå det man vill. Det hela blir mer konkret istället för bara en tanke, dröm eller vilja. 




Personlig handlingsplan

Tänk på att göra en handlingsplan per mål, annars kan det lätt bli rörigt eller att man glömmer att ta med något. Något som man också ska tänka på är att skriva i presens(nutid)!

  • Ditt mål ska vara tydligt och kortfattat beskrivet
  • Din väg hur du når målet ska vara beskriven
  • Dina konkreta exempel finns med (t.ex. om du bestämt dig för att förbättra din kost så skriv hur mycket frukt och grönsaker du ska äta/dag och vad du eventuellt ska utelämna)
  • Ditt startdatum och slutdatum ska vara tydliga
  • Du anger hur du tänkt mäta resultatet
  • Du anger hur du tänker utvärdera resultatet
  • Du berättar hur du tänker dig din belöning


Du avslutar din handlingsplan med att lägga till din målprogrammering/visualisering. Hur det ser ut och hur det känns att nå målet.

Har du gjort något liknande? Skriv gärna och berätta! 


 

Av Jeanette - 28 januari 2012 12:54

Den här låten brukar jag alltid lyssna på när jag slappna av i varmt bubbelbad. Perfekt låt för det! Det känns lite som att man flyter runt lite bara genom att lyssna på den.


Vad tycker ni?



Har ni förresten andra låttips till badkaret så dela gärna med er!


 

Av Jeanette - 28 januari 2012 10:30

Dag 19: Tema "två"


Två andungar jag fotade vid Göta Kanal i somras. De var inte blyga direkt!


 


 

Av Jeanette - 28 januari 2012 09:42

Hoppas ni har sovit lika gott som jag har. Så gott att jag faktiskt hade svårt att ta mig upp ur sängen. Men nu så är jag uppe! Ska strax äta frukost och ta itu med disken, men först så ska jag kolla på Project Runway All Stars som jag somnade ifrån igår.




   

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards