Writergirl

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av Jeanette - 27 januari 2012 21:57

Sitter och halvslöar framför tv:n, så varför inte slänga in ett gott recept under tiden!


Svårt att komma på en bra och nyttig frukost? Jag testade för ett tag sedan en hemmagjord müsli som inte bara är nyttig, den är riktigt god också! Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet till er.




Hemmagjord müsli


(1 sats)


2 msk rapsolja
½ msk flytande honung
1 msk kanel
5 dl havregryn
5 dl rågflingor
½ dl krossade linfrön
½ dl sesamfrön, skalade
½ dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
100 g hasselnötter, grovt hackade
(100 g torkade äppelringar)


Gör så här: 
Blanda olja, honung och kanel.
Lägg havregryn och rågflingor i en rymlig bunke och häll över oljan. 
Rör om väl och bred ut blandningen i en långpanna på bakplåtspapper i botten. 
Rosta i mitten av ungnen, 225 grader i 10 minuter.
Rör om några gånger under rostningen.
Låt allt sedan kallna och blanda därefter ner övriga ingredienser och lägg müslin i en burk med tätt lock.


Servera 2-2 ½ dl valfri yoghurt med 1 dl av den hemmagjorda müslin.




Eftersom jag uteslöt äpplen i müslin så valde jag yoghurten Sommarbär från Valio. Mycket gott! Det som är bra med att utesluta äpple är att du lätt kan variera frukosten med olika smaker på yoghurten. Kombinera med ett kokt ägg så har du en komplett och nyttig frukost!


   

Av Jeanette - 27 januari 2012 16:43

Nu är det inte många dagar kvar av fotoutmaningen. Vad har ni tyckt om den? Ska jag köra en ny fotoutmaning? Eller jag ska köra ett tema en viss dag varje vecka och i så fall vilken dag?


Du kanske har ett bättre förslag? Eller bara vill tycka till ändå?


Den/de som kommer med bästa förslaget och som jag bestämmer mig för att genomföra får så klart en veckas länkning!


 

Av Jeanette - 27 januari 2012 14:21

     


 

Av Jeanette - 27 januari 2012 10:30

Dag 18: Känslor


 


  

Av Jeanette - 27 januari 2012 09:23

Läste på aftonbladet.se att en kvinna i 30-årsåldern dött mystiskt i Goa, Indien. Jag undrar vad de menar med 30-årsåldern? Har nämligen en kompis som är i Indien just nu, men jag vet inte vart i Indien. Så klart man blir orolig, men försöker ändå hålla mig positiv. 


Har du varit i någon liknande situation?


 

Presentation


Här har ni en tjej från Skövde, född 1983, som bland annat gillar inredning, fota och skriva.

Instagram: nettanbutterfly

------------------

Here's a girl from Skövde, Sweden, born in 1983, who among other things likes interior design, photography

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år/Previous years

Sök i bloggen

Senaste inläggen/Latest posts

Kategorier/Categories

Arkiv/Archive

Länkar/Links

RSS

Besöksstatistik

Bloggvy


Ovido - Quiz & Flashcards